رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه مشکلات استان با تعیین سه محور قابل حل است، گفت: شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در این بین دارند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمدرضا عابدی محزون در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم وجود نگاه علمی به حوزه تولید، اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان در توسعه استان گیلان نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان، دانش محوری عمل می‌کنند، گفت: این شرکت‌ها با هدف تبدیل پایدار دانش به ثروت شکل گرفته و فعالیت‌های اقتصادی آنها مبتنی و همراه با فعالیت‌های تحقیق و توسعه در زمینه فناوری‌های نو و پیشرفته است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه قدس گیلان با تاکید لزوم توجه به بسیج کردن تمامی امکانات به منظور رسیدن به اهدافی مشخص شده، بیان کرد: وظیفه بسیج در بسیج کردن است نه بسیج شدن، لذا باید امکانات در راستای دستیابی به اهدافی مشخص بسیج کرد.

عابدی محزون بسیج کردن منابع و امکانات استان، پای کار آوردن بخش‌های مختلف دولتی، حاکمیتی و خصوصی را اصل کار بسیج برشمرد و ادامه داد: حل نیازهای فناورانه باید به اولویت اصلی مسئولان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان، بسیج ظرفیت‌های مالی و اعتباری در راستای پشتیبانی از شبکه مردمی نخبگانی با تمرکز بر مسائل و نیازهای فناورانه اولویت دار است، گفت: توجه به این حوزه سبب تجاری‌سازی و ایجاد ثروت و اشتغال در جامعه است.

عابدی محزون مشکل اصلی کشور را فقدان حلقه‌های میانجی دانست و افزود: مشکل فعلی کشور در امکانات، سرمایه و منابع نیست فقدان حلقه‌های میانجی مشکل اصلی است که بتواند از حضور این سرمایه‌ها تولید کار و خروجی مطلوب کند.

وی با اشاره به نقش مجموعه پیشگامان در تخصص اقتصاد دانش بنیان در استان گیلان، بیان کرد: مجموعه پیشگامان با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، تسهیلاتی و اعتباری خود به دنبال بسیج کردن سایر ظرفیت‌های پشتیبانی و سرمایه‌گذاری در داخل به نفع پشتیبانی از پاسخ‌های فناورانه مبتنی بر حل مسائل اولویت‌دار استان است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه قدس گیلان با اشاره به وجود سه محور در استان به منظور حل مشکلات، تصریح کرد: تعیین نظام مسائل اولویت دار، ایجاد شبکه پشتیبانی و سرمایه‌گذاری و همچنین راه اندازی شبکه نخبگانی است.

خبرنگار: مرضیه عسکرپور خوشدل