در عصر ارتباطات، قطعا نقش خبرنگاران به عنوان ابزار اطلاع رسانی، نقشی مؤثر و حیاتی است. چون انعکاس صحیح و به موقع اخبار نقش بسزایی در ارتقای سطح اطلاعات مخاطبین دارد.

یادداشت- سارا حقیقی:خبرنگاران در اطلاع رسانی حلقه واسط بین واقعیت ها و جامعه هستند. بی شک تهیه خبر و گزارش از رویدادها و حوادث جامعه، تاثیر فراوانی در نوع نگرش، مردم به جا خواهد گذاشت.در عصر ارتباطات، قطعا نقش خبرنگاران به عنوان ابزار اطلاع رسانی، نقشی مؤثر و حیاتی است. چون انعکاس صحیح و به موقع اخبار نقش بسزایی در ارتقای سطح اطلاعات مخاطبین دارد.

البته امروزه با گسترش فضای مجازی و با رشد آگاهی مردم مسئولیت خبرنگاران دوچندان شده و انتظار می رود یک خبرنگار حرفه ای با آگاهی نسبت به حقوق خود و مردم جامعه، مطالبه گری با روش های قانونی و مناسب را دنبال کند. زیرا اطلاع رسانی صحیح از سوی خبرنگاران باعث می شود مردم ضمن درک چالش و معضلات جامعه، با هدف دستیابی به حقوق خود، خواستار احقاق مطالبات خودشده و خودشان را تصمیم گیری های کلان جامعه سهیم بدانند‌.

بدون تردید یکی از آثار و پیامدهای مثبت آگاهی مردم جامعه از تصمیمات کلان کشوری، ایجاد حس اعتماد به مسئولین و همچنین مشارکت بیشتر مردم در مسائل جامعه خواهد بود. به نظر من خبرنگاران قشر آگاه و تاثیرگذاری هستند که به جرات می‌توان گفت،که همگام با مسئولین در تحقق توسعه و پیشرفت کشور تاثیرگذار فراوانی دارند.

ضمن عرض تبریک روز خبرنگار و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عزیز خبرنگار و نکوداشت استادان و پیشکسوتان عرصه اطلاع رسانی و خبر، از تلاش خستگی ناپذیر خبرنگاران، عکاسان، گزارشگران و همه افرادی که در جهت رشد و شکوفایی فرهنگ و اعتلای کشور، شبانه روز تلاش می‌کنندبه نوبه خود، تشکر و قدردانی می‌کنم.

این روز ارزشمند بر تمامی خبرنگاران، روزنامه نگاران و فعالین عرصه رسانه به ویژه خبرنگاران پرتلاش گیلانی مبارک باد.

*مدیر مسئول پایگاه خبری گیل ابراز و خبرنگار خبرگزاری مهر

  • نویسنده : سارا حقیقی