در بازدید مدیر کل زندان‌ها و مدیرکل فنی و حرفه ای استان گیلان از کارگاه های اشتغال نسوان و لاکان رشت، انجام نشست هم‌اندیشی تخصصی در راستای اشتغال و توانمند سازی مددجویان از سوی سید حمید حسینی مطرح شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد حسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان به همراه یوسفی رئیس آموزش فنی و حرفه ای شهرستان رشت ، سید حمید حسینی مدیر کل زندان‌های گیلان و هیات همراه ضمن بازدید از کارگاه اشتغال و حرفه آموزی زندان زنان رشت و زندان مرکزی  از میزان عملکرد ، برنامه ها، فعالیت‌های این مرکز با خبر شدند.

در این بازدید سید حمید حسینی مدیرکل زندان‌های گیلان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۷۸۸ نفر مددجویان کل استان تحت آموزش فنی و حرفه ای قرار گرفتند که ۱۴۶۴ نفر موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای شدند.

وی‌ با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۶۶ نفر از مددجویان نسوان استان در دوره‌های آموزشی قالی بافی، خیاطی، اشتغال نشسته،قلاب بافی ، وسایل زینتی ، چرم دوزی و دیگر موارد آموزشی مشغول به فعالیت بوده که پس از  یادگیری و آموزشهای لازم با حضور در کلاس های مربیان فنی و حرفه ای و کسب مهارت‌های لازم وارد کارگاه ها می شوند .

مدیر کل زندان‌های گیلان در ادامه افزود :با توجه به اینکه در زندان نسوان  برخی از مددجویان واجد الشرایط در حال ادامه تحصیل در مقطع کار و دانش هستند سعی بر این شده است تا کد رشته هایی را که منطبق با فنی حرفه ای است به مددجویان آموزش داده شود تا این ارتباط آموزشی قطع نشده و مددجویان بتوانند بصورت علمی و عملی دوره ها را به پایان برسانند.

سید حمید حسینی در پایان خاطر نشان کرد: نباید مددجویان در دوران تحمل کیفر اوقات فراغت خود را بیهوده سپری کنند و باید با داشتن برنامه‌ها و نشست های تخصصی و خرد جمعی با دیگر ارگان ها و نهادها در راه اشتغال و آموزش افراد و خانواده های‌شان گام‌های موثری برداشته تا زندانیان بعد از آزادی با داشتن دانش و تخصص و توانمندی لازم با دید بهتری در اجتماع حاضر شوند تا بتوانند با ایجاد مشاغل پایدار علاوه بر امنیت و آرامشی که برای خانواده های‌شان مهیا می‌سازند از تسهیلاتی که مرکز مراقبت بعد از خروج زندانهای گیلان و دیگر نهادهای مرتبط برای آنان در نظر گرفته اند بهره لازم را برده تا دیگر افراد را نیز مشغول به آموزش و اشتغال پایدار کنند.