مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: مجوز احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تالش توسط وزیر نیرو صادر و ابلاغ شده است.

به گزارش ندای گیلان، کاظم لطفی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری آب شهری بخش اسالم این شهرستان اظهار کرد: امیدواریم شرکت‌های آب فاضلاب شهری و روستایی به لحاظ اداری و خدماتی در کنار هم باشند و یک تحول اداری برای ارائه خدمات بهتر ایجاد کنند.

وی به نزدیکی روستاها و شهرهای گیلان اشاره کرد و گفت: شاهد ایجاد شهرهای جدید در گیلان هستیم که این توسعه خدمات‌دهی به مردم را افزایش می‌دهد بنابراین تحول اداری و با هم بودن می‌تواند در ارائه خدمات بهتر تسریع‌بخش باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از افتتاح آبرسانی به شهر چوبر تالش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اکنون بحث بازسازی در حوزه آبرسانی شهر حویق در دستور کار قرار دارد و اتصال دو شهر اسالم و خلیف‌آباد را داریم و توسعه آبرسانی در تالش و روستاهایی که در شهر ادغام شده، در حال انجام است.
وی با بیان اینکه برای افتتاح پروژه آبرسانی به روستاهای تالش بالغ بر 700 میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: در سفر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو به گیلان در حاشیه افتتاح سد آیت‌الله بهجت وزیر مجوز احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر تالش را از محل اعتبارات ویژه دولتی گرفتیم و وزیر نیرو اخیراً مجوز آن را صادر کرد و روز گذشته نیز از طریق وزارت نیرو به ما ابلاغ شد.
لطفی با اشاره به اینکه مدیران وزارت نیرو در حال خدمات‌رسانی بسیار خوب در گیلان هستند، یادآور شد: سال گذشته مجموع اعتبارات عمرانی آبفای گیلان در بخش آب و طرح‌های فاضلابی شهرهای استان بالغ بر 68 میلیارد ریال بود که با توجه به رایزنی‌های انجام شده در بودجه 94 حدود 30 تا 40 درصد رشد اعتبار در بخش عمرانی داریم.

وی مجموع اعتبار آب و فاضلاب گیلان در سال 94 را حدود 440 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: از محل تبصره 22، تالش یکی از شهرهایی بوده که تاکنون یک میلیارد و 700میلیون تومان برای تامین آب آن اختصاص داده شده است.
مدیر عامل آبفای گیلان خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال 94 بتوانیم طرح فاضلاب تالش به ویژه تصفیه‌خانه که یکی از معضلات اساسی این شهر است را اجرایی کنیم.