غفور جهانی پیشکسوت باشگاه ملوان با ابراز تاسف از وضعیت کنونی این تیم گفت: در حال حاضر، در تیم ملوان به هم ریختگی وجود دارد و باید برای رفع نقط ضعف تلاش کرد.

ندای گیلان:غفور جهانی پیشکسوت باشگاه ملوان با ابراز تاسف از وضعیت کنونی این تیم گفت: در حال حاضر، در تیم ملوان به هم ریختگی وجود دارد و باید برای رفع نقط ضعف تلاش کرد.

وی که زمانی شیرفوتبال گیلان نامیده می شد اظهار کرد: الان موقع جنگ و جدل نیست بلکه موقع یارگیری و رفع نقاط ضعف تیم است.

وی افزود: در حال حاضر در تیم به هم ریختگی است و اگر به همین شیوه ادامه یابد ملوان مثل پارسال باید در اواخر جدول دست و پا بزند.
وی ادامه داد: با اختلاف و منازعه و چوب لای چرخ گذاشتن سر ملوان را زیر آب نکنید.

این بازیکن افتخارآفرین دهه 50 متذکرشد: خواهش من این است که دور هم بنشینند و برای تیم فکر اصولی کنند ، ایده هایشان را مطرح و برای نجات تیم به نقطه مشترک برسند.

جهانی بابیان این که الان درسه خط هافبک وسط ،فوروارد ودفاع وسط دارای ضعف هستیم افزود:سه بازیکن خوب برای این سه خط می خواهیم اگر به موقع بجنبند می توانند این کار را بکنند.

این پیشکسوت مطرح تیم ملوان تاکید کرد :الان موقع پرداخت پول و جذب بازیکن است .

*مربی بومی بهتر جواب می دهد

وی درخصوص جذب مربی خارجی و یا ایرانی برای تیم ملوان گفت : من با آوردن مربی غیربومی برای ملوان مخالفت کردم و دو سال است که مشاوره ای به تیم نمی دهم.

جهانی تصریح کرد: دو سال پیش اسکوچیچ را آوردند مربی خوبی بود نتایج خوبی گرفت اما به اعتقاد من باید به مربیان بومی بسنده کنیم چرا که آنها خصوصیت بازیکنان را که زمانی شاگرد خودشان بوده اند بهتر می شناسند .

وی با تاکید براین که احمدزاده و پورغلامی هر دو مربیان خوبی هستند که می توانند به ملوان کمک کنند گفت:ازلحاظ دانش فوتبال وشعور فوتبال احمدزاده جزء پنج مربی برتر است که همه دوره ها را دیده و عشق و علاقه خاصی به کار دارد و تیم اربیل را که در حال اوت شدن بود تا رده ششم بالا اورد.

این پیشکسوت پر افتخار ملوان ادامه داد: اگر این دو با هم کار کنند می شود ملوان خوبی ساخت .

*بی توجهی به تیم های پایه

آقای گل دهه 50 فوتبال ایران خاطرنشان کرد: در دو سه سال اخیر به تیمهای پایه بها داده نشده است و این برای ملوان که از همین بازیکنان تجهیز می شد مشکل افرین است .

وی درمورد انتخابش به عنوان مشاور فنی ملوان اظهار کرد : من هنوز این سمت را نپذیرفته ام چرا که این مربی است که باید مشاور فنی خود را قبول کند و زمانی که تیم هنوز مربی ندارد انتصاب مشاور فنی معنا ندارد.

*همه چیز فوتبال نباید پول باشد

جهانی در مورد نقش مسائل مالی در موفقیت تیم گفت :تزریق پول برای باشگاه های حرفه ای لازم است اما همه چیز فوتبال نباید پول باشد.

وی تصریح کرد:گرچه بازیکنان حرفه ای تقصیر ندارند وباید از درامد فوتبال زندگی کنند اما در قبال پولی که می گیرند نیز باید تعصب باشد نباید ، پول زیاد گرفته شود و کار کم شود بلکه باید بابت آن تلاش کنند.

این پیشکسوت فوتبال ایران افزود: باشگاه باید بتواند بازیکنان حال حاضر را حفظ کند و بازیکنان دیگری برای رفع نقاط ضعف بیاورد اما متاسفانه هروقت حرف پول پیش می اید شانه خالی می کنند.

غفورجهانی در خاتمه با بیان این که برخی چوب لای چرخ ملوان می گذارند متذکر شد :مردم انزلی با ملوان زندگی می کنند و دست اندرکاران باید با هم اندیشی و همدلی راه را برای پرواز دوباره قوی سپید انزلی بگشایند.

باشگاه فوتبال ملوان سال 1348 تاسیس شد و یکی از پرافتخارترین تیمهای شهرستانی کشور محسوب می شود.