نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعداد اعضای اصلی و علی البدل شورای شهرها را تعیین کردند.

به گزارش نداي گيلان: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعداد اعضای اصلی و علی البدل شورای شهرها را تعیین کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با ماده یک آن با ۱۶۲ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ رأی موافقت کردند.

در ماده یک این طرح اصلاحی آمده است که متن زیر جایگزین ماده ۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن می شود.

بنابراین، ماده ۶ به این صورت اصلاح شد و تعداد اعضای اصلی و علی البدل شورای شهرها تعیین شد که شهرهایب تا ۵۰ هزار نفر، ۵ نفر عضو اصلی و ۳ نفر عضو علی البدل و شهرها با جمعیت ۵۰ هزار نفر تا ۲۰۰ هزار نفر، ۷ نفر عضو اصلی و ۵ نفر عضو علی البدل داشته باشد.

همچنین شهرهای با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر تا ۵۰۰ هزار نفر، ۹ نفر عضو اصلی و ۶ نفر عضو علی البدل وشهرها با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر تا یک میلیون نفر، ۱۱ نفر عضو اصلی و ۷ نفر عضو علی البدل خواهد داشت.

بنابر مصوبه مجلس شورای اسلامی شهرها با جمعیت یک میلیون نفر تا ۲ میلیون نفر ۱۳ نفر عضو اصلی و ۸ نفر عضو علی البدل در شورای شهر داشته باشند.

همچنین شهرها با جمعیت بیش از ۲ میلیون نفر، ۱۵ نفر عضو اصلی و ۱۰ نفر عضو علی البدل خواهد داشت.

مقرر شد که اعضای شورای شهر تهران ۲۱ نفر عضو اصلی و ۱۱ نفر عضو علی البدل باشد.

در تبصره این ماده نیز آمده است ملاک تشخیص جمعیت هر شهر، آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن به اعلام رسمی مرکز آمار ایران است.