سهراب عاقبتی گفت:انتشار هر خبری از سوی افراد غیر مسئول در مورد مصرف هورمون در پرورش طیور گوشتی شایع ای نادرست و فاقد پایه علمی است

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایسنا ،مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت:مصرف هورمون در طیور گوشتی شایعه و فاقد پایه علمی است.

سهراب عاقبتی گفت:انتشار هر خبری از سوی افراد غیر مسئول در مورد مصرف هورمون در پرورش طیور گوشتی شایع ای نادرست و فاقد پایه علمی است.

وی افزود:در تولید گوشت مرغ از هیچ نوع هورمونی استفاده نمی شود و مصرف آن علاوه بر صرف هزینه گزاف و ممنوعیت بهداشتی،بی فایده نیز است.

دکتر عاقبتی ادامه داد:چون با اصلاح نژاد جوجه های گوشتی که توسط شرکت های بزرگ بین المللی و مطابق استاندارد های جهانی انجام گرفته، رشد سریع جوجه های گوشتی تضمین شده لذا نیازی به مصرف هورمون است.

وی افزود:صرفاً به دلیل اصلاح نژاد و به گزینی،تغذیه مناسب و مدیریت صحیح بهداشتی،سرعت رشد تامین می شود و در سراسر جهان نیز جوجه های گوشتی به همین نحو پرورش یافته و به بازارهای مصرف عرضه می شود.

مدیرکل دامپزشکی گیلان تصریح کرد:با توجه به برنامه مدون کنترل مراحل زنجیره تولید،بسته بندی،توزیع و عرضه فراورده های پروتئینی با منشاء دامی،به طور مستمر اقدام به پایش و نمونه برداری کرده و تاکنون هیچ گونه شواهدی دال بر وجود هورمون در نمونه‌های برداشت شده مشاهده نشده است.