مدیرکل دامپزشکی استان گیلان با تأیید تلفات ۱۸۰ رأس گوسفند دامدار لوشانی گفت: به نظر می‌رسد با توجه به فصل کود دهی باغات زیتون در رودبار، گوسفندان از کودهای شیمیایی مصرف و نهایتاً با مسمومیت تلف‌شده باشند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، چندی پیش کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن راوی ادعا می‌کرد گوسفندان یک دامدار لوشانی براثر مصرف تعمدی سم توسط عده‌ای تلف‌شده‌اند.

همچنین در آن کلیپ روایت کننده مدعی شده بود که سم مصرف‌شده توسط گوسفندان در جوی آب ریخته شده و نهایتاً منجر به تلفات سنگین دام‌ها شده است.

سهراب عاقبتی، مدیرکل دامپزشکی گیلان در گفتگویی با تأیید این خبر گفته است که ۱۸۰ رأس دام سبک این دامدار اهل لوشان تلف‌شده است.

به گفته وی، این تلفات پنج روز پیش بوده است و علاوه بر کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان، کارشناسان دامپزشکی اداره کل نیز از محل تلفات این دام‌ها بازدید کرده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان همچنین اعلام کرده که هیچ‌کدام از دام‌ها بیمه نبوده‌اند و لاجرم این دامدار نمی‌تواند از خدمات حمایتی بیمه نیز بهره‌مند شود.

عاقبتی دلیل تلفات دام‌ها را با توجه به مشاهدات و بررسی‌های میدانی صورت گرفته و همچنین نشانه‌های کالبدگشایی در دام‌های تلف‌شده، مشکوک به مسمومیت دانسته و گفته است به نظر می‌رسد با توجه به فصل کود دهی باغات زیتون در رودبار، گوسفندان از کودهای شیمیایی مصرف و نهایتاً با مسمومیت تلف‌شده باشند.

گفته‌شده دامدار نیز در پی این تلفات هرگونه خصومت شخصی افراد را رد کرده و در مراجع ذیصلاح نیز شکایتی نبرده است.