معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت گفت: تغییرات میدانی ویژه در مشکل دفن زباله‌ها، به زودی قابل مشاهده خواهد بود.

به گزارش  ندای گیلان از رشت،  علی وارسته، معاون سیاسی – اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت در خصوص مشکل چند روزه اخیر و نارضایتی مردم سراوان از تجمع زباله‌ها در این منطقه، گفت: با توجه به تجمع اهالی محترم روستای سراوان در اعتراض به معضل ورود 37 ساله ی پسماندها به این منطقه و تجمع حشرات موذی و بوی تعفن زیاله‌ها و شیرابه‌های آن  و تمرکز ویژه مسئولان ذیربط به این امر، بعد از برگزاری جلسات متعدد، قرار بر این شد که راه‌حل این مسئله در سه فاز، اجرایی شود.

وی افزود: در فاز اول قرار است طی یک مهلت 15 الی 20 روزه ، ضمن تهیه کلیه تجهیزات لازم از ادارات و نهادهای مربوطه ، انتقال زباله های دپو شده به سایت و دفن بهداشتی آن طبق روال طبیعی،  صورت پذیرد که این امر با شدت و جدیت بیشتر و در سطح گسترده از روز یکشنبه شروع شده است.

وارسته در خصوص کمبود شن و ماسه جهت پوشش زباله‌های دفن شده گفت: تمهیدات لازم جهت تهیه شن و ماسه کافی برای انجام این امر ، صورت پذیرفته است  و تاکنون نزدیک به بیست کامیون شن به سایت دفن زباله فرستاده شده است.

وی ادامه داد: در خصوص سمپاشی قدرتمند جهت دفع حشرات و حیوانات موذی نیز ، فکرهای خوبی اندیشیده شده است و تغییرات میدانی ظرف این مدت قابل مشاهده خواهد بود.

معاون سیاسی – اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به همکاری قابل تقدیر مردم با مسئولین در پیشبرد این امر گفت: مردم منطقه سراوان با هوشیاری بسیار و همدلی با مسئولین ، از شیطنتهای گروهی خاص که قصد سواستفاده از معضل به وجود آمده را داشتند ، جلوگیری نمودند.

وی ادامه داد: ورود زباله از دیگر شهرستان‌ها به این منطقه نیز از دیگر مشکلاتی است که باید با بررسی‌های لازم، در مورد آن چاره اندیشی شود.

این مسئول، اجرای فاز دوم و سوم را میان مدت و بلند مدت خواند و بیان داشت: در مورد فازهای دوم و سوم همچنان در حال هم اندیشی هستیم و سوزاندن زباله‌ها و بستن قرارداد با یک شرکت آلمانی در جهت خرید زباله و تبدیل آن به انرژی، در حال حاضر از برنامه های پیش بینی شده برای فازهای دوم و سوم هستند.