دکتر ادگاردو روبین، پژوهشگر و مبلغ مشهور آرژانتینی بیان کرد:مسئولیت بازسازی امت اسلامی به دست خود مسلمانان است.

به گزارش ندای گیلان از رودسر، دکتر ادگاردو روبین، پژوهشگر و مبلغ مشهور آرژانتینی، روز گذشته در نشست انقلاب اسلامی مقدمه اسلام جهانی در مسجد امام حسن( علیه السلام) رودسر اظهار کرد: هدف خداوند با فرستادن انبیا، حضرت رسول اکرم( صلی الله علیه و آله وسلم) و قرآن کریم ساخت یک تمدن الهی بود.

وی در این مراسم که به همت اداره اوقاف رودسر و هئیت شهدای مدافع حرم گیلان برگزار شده بود افزود: پس از به انحراف رفتن بشریت در بهره برداری از انبیا، قران کریم و یازده امام معصوم، خداوند حکیم حجت دوازدهم را از چشم مردم پنهان کرد.
این مبلغ آرژانتینی خاطرنشان کرد: مسئولیت بازسازی امت اسلامی اکنون بعد از تخریب و تحریف ساختار الهی به دست خود مسلمانان است.
وی در ادامه گفت: اگر تحقق حکومت الهی و بازسازی تمدن اسلامی صورت بگیرد، خداوند حجت دوازدهم و امام عصر(عجل الله تعالی فرجه شریف) را برای مردم آشکار کرده و به سوی مردم می فرستد.
دکتر ادگاردو روبین اعلام کرد: ما برای هزار و 400 سال نمی دانستیم چه کار کنیم تا که خداوند یک شبه امام به نام روح الله الموسوی خمینی به سوی مردم فرستاد.
وی اظهار داشت: امام راحل به عنوان یک عبد صالح قیام کرد تا قطعات ساختار الهی را که پراکنده، تضعیف و تحریف شده بود برای ساخت تمدن الهی اسلام دوباره جمع آوری کرده و این تمدن را احیا کند.
این پژوهشگر اذعان کرد: توفیقاتی که به جمهوری اسلامی عنایت شده و آثاری که این نظام الهی در سطح بین اللمی داشته همه برای بازسازی تمدن الهی و مقدمه ای برای تشکیل حکومت الهی حضرت مهدی است.
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران عناصری را که خداوند متعال برای سعادت به بشریت داده بود و تحریف و سنتی و سوکولار شده بود را اصلاح کرده و در اختیار بشریت قرار داد.
روبین تاکید کرد: امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) به دنیا نشان داد دین افیون ملتها نیست بلکه موتور محرک ملتها برای قیام علیه ظلم و طاغوت است. 
وی گفت: پس از پیروزی انقلاب، دنیا متوجه شد که دین قدرت متحول کردن تاریخ و مفاهیم و قلوب را دارد.
این مبلغ آرژانتینی با بیان اینکه تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، آحاد امت اسلامی بی هدف زندگی می کردند، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، نیروی روانی، اخلاقی، ارزشی و عقیدتی به امت اسلامی تزریق کرد.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی به مسلمانان جهان نشان داد که هدف ما مبارزه با ظلم، ساخت تمدن اسلامی و احیای قران و سنت و بازسازی ساختار الهی معرفی شده از سوی پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) است.
روبین، معرفی دشمن را از دیگر دستاوردهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ما در آرژانتین و آمریکای جنوبی عاشق چگوآرا بودیم.
وی خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی راه را مشخص کرد و به بشریت فهماند کار ما غرق شدن در زندگی روزمره و لذات زندگی نیست، کار ما بندگی خداوند و شناخت اهل بیت و پیروی از سیره آنان است.
این پژوهشگر در بخشی دیگر از سخنان خود اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران، اسلام از مهجوریت درآورده و به زندگی مردم کشانده است به طوری که امروزه رسانه ای نیست درباره اسلام مطلبی منتشر نکند.
وی اعلام کرد: انقلاب اسلامی، اسلام مهجور و مجهول را به گفتمان تبدیل کرده است و اکنون مرگ بر آمریکا در ایران یک شعار نیست یک حقیقت است.
این مبلغ آرژانتینی اظهار داشت: دشمنان اسلام، اسلام را ناکارآمد معرفی کرده بودند اما انقلاب اسلامی با چهار میلیون دانشجو، قدرت علمی و نظامی، پیشرفت های پزشکی، قدرت مقاومت و مهندسی معکوس خط بطلان بر ناکارآمدی اسلام کشید و دشمنان اسلام را دیوانه کرده است.
وی اذعان داشت: از دیگر عناصری که دشمنان اسلام را دیوانه کرده است عنصر ولایت فقیه است.
روبین افزود: در جمهوری اسلامی اگر کسی می خواهد در راس حکومت قرار بگیرد باید چهل سال درس بخواند و توسط فقهای جامعه که اسلام و قرآن و دین را می شناسند انتخاب شوند.
وی تاکید کرد: امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) امت اسلام را که خواب بودند بیدار کرد. پراکندگی شیعیان را به وحدت تبدیل کرد و اکنون مسلمانان جهان محوری به نام ولایت فقیه و امت حزب الله دارند.
این مبلغ آرژانتینی گفت: انقلاب اسلامی اسلام را از ضعف بیرون آورد و مقتدر کرده است. 
این پژوهشگر تصریح کرد: مسئولیت ما این است که الگوی جمهوری اسلامی را تقویت و به دیگر ملتها معرفی کنیم.
سهیل اسعد «ادگاردو روبین» متولد 1971 میلادی، آرژانتین و دارای دکتری تمدن اسلامی دانشگاه بیروت و دانش آموخته فلسفه و عرفان اسلامی از دانشگاه جامعة المصطفی(ص) است.