مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افتتاح مرکز صنایع دستی ایران و محل دایمی برگزاری جشنواره های بومی محلی استان در رشت خبر داد.

به گزارش نداي گيلان:  رضا علیزاده گفت: مرکز صنایع دستی ایران در گیلان به مناسبت هفته گردشگری جانمایی شده است و طی دو مرحله تا نوروز 95 در رشت افتتاح می شود.

وی افزود: این مرکز در خیابان منظریه مقابل هتل بزرگ گیلان (کادوس)قرار دارد و با توجه به موقعیت مناسب این مرکز پس از جلسه ای که باشهردار رشت برگزار نمودیم و موافقت ایشان با اجرای این طرح در تلاش هستیم هرچه سریعتر این مرکز را راه اندازی کنیم .

وی اظهار کرد: این طرح در دو مرحله اجرا خواهد شد که برای مرحله نخست این طرح 30 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که شامل 30 غرفه از صنایع دستی و هنرهای سنتی استانهای کشور است و همچنین مرحله دوم  این طرح در زمان حاضر در گام مطالعاتی قرار دارد و از سال 95 آغاز می شود.

علیزاده ادامه داد: جانمایی طرح یادشده طی دو روز آینده در مراسمی رسمی با برگزاری جشنواره برگزار می شود واین جشنواره تا بیستم مهرماه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و علمی مرتبط ادامه می یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، اضافه کرد: اطلاعات تکمیلی در ارتباط با طرح یادشده در روزهای آینده اعلام می شود.