نوبخت گفت: وظيفه بنده بعنوان يك شهروند گيلاني اين است كه پلي براي جوانان گيلاني بسوي آينده اي بهتر باشم و در همين راستا براي رفع بدهي ها و مشكلات تيم سپيدرود جلسه اي خواهيم داشت.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد باقر نوبخت عصر امروز در جمع مردم شهرستان رشت ضمن تبريك هفته جوان در ابتداي سخنان خود اذعان داشت:افتخار ميكنم كه بعنوان يك شهروند گيلاني جايگاهي در دولت دارم و احساس ميكنم با صعود تيم سپيدرود به ليگ برتر مسئوليت بيشتري در اين جايگاه به من اضافه شده است.
دكتر نوبخت بيان كرد:تيم استقلال و پرسپوليس دو تيمي هستند كه تامين مالي آنها بر عهده دولت است اما تيم محبوب سپيدرود يك تيم غيردولتي بوده و داراي رديف اعتباري در بودجه دولت نيست.
وي تصريح كرد:وظيفه بنده بعنوان يك شهروند گيلاني اين است كه پلي براي جوانان گيلاني بسوي آينده اي بهتر باشم و در همين راستا براي رفع بدهي ها و مشكلات تيم سپيدرود جلسه اي خواهيم داشت.
سخنگوي دولت در ادامه با اشاره وضعيت اقتصادي كشور بيان داشت:نمی‌توان ادعا کرد که وضعیت کشور مطلوب است ،نفت، اوراق مشارکت و مالیات سه منبع اصلی درآمد دولت بوده که مالیات نیز تحت تاثیر نفت قرار دارد و با گردش چرخ‌های اقتصاد کشور، مالیات هم به بودجه کشور اضافه می‌شود.
نوبخت افزود :درآمدهای نفتی کشور از 251 میلیارد دلار به 157 میلیارد دلار کاهش یافته ،اما با تمام كاستي ها ،دولت تدبير و اميد، خود را موظف به انجام وظايف خود دانسته است.
وي به افتخارات دولت تدبير و اميد اشاره كرد وگفت:دولت توانست تحريم را كه يك گره بزرگ براي كشور بود بشكند و اكنون ايران با اين دولت و با هدايت مقام معظم رهبري و پشتيباني از فن مذاكره مي تواند هر مقداري كه لازم بداند نفت صادر كند.
اين مقام مسئول افزود:بايد بدانيم كه به واسطه تحريم ها مردم ما مجبور بودند با هواپيماهاي فرسوده به مسافرت بروند اما امروز شاهديم كه از كشورهاي ديگر هواپيما خريداري ميكنيم و توانسته ايم تحريم ها را بشكنيم.
نوبخت اذعان داشت:يك اتهام بزرگ به فرهنگ زده شد كه فعاليت هاي هسته ايران ،نظامي است و ما ثابت كرديم كه اين چنين نيست ،قطعنامه به امضا رسانديم و اكنون دولت جديد آمريكا به تنهايي نمي تواند برجام را لغو كند.
وي در انتها خاطر نشان كرد:بايد فضاهاي لازم براي اشتغال را فراهم كنيم و راه ها ي خدمت به مردم را افزايش دهيم.