محسنی با تأکید به معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان شفت از سوی میراث فرهنگی، ادامه داد: متاسفانه هنوز هیچ پکیجی از ظرفیت های حوزه گردشگری استان گیلان تهیه نشده است

به گزارش ندای گیلان،فرماندار شفت  با گلایه از بدون مسئول بودن اداره میراث فرهنگی شهرستان طی یک ماهه گذشته و بی توجهی اداره کل به این موضوع، اظهار کرد: شهرستان شفت یکی از شهرستان های گردشگری استان گیلان محسوب می شود بی توجهی اداره کل میراث فرهنگی به این موضوع جای انتقاد و گلایه دارد.

محمدرضا محسنی با اشاره به اینکه مسئول این اداره بدون هماهنگی با فرماندار، دستگاه مربوطه را رها کرده است، افزود: اینکه اداره ای بدون درنظر گرفتن جانشین برای مسئول مربوطه از سوی مدیران استانی رها می شود به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه یکی از تأکیدات استاندار گیلان توجه به حوزه گردشگری به عنوان اولویت اصلی توسعه استان است، خاطرنشان کرد: مدیر استانی یک سازمان باید نگاه متوزان داشته باشد.

فرماندار شفت با تأکید براینکه هرگونه کم کاری در حوزه میراث فرهنگی شهرستان شفت متوجه اداره کل میراث فرهنگی است، تصریح کرد: در این زمینه بارها با مدیرکل این سازمان تماس گرفته شده ولی متاسفانه وی پاسخگو نبوده است.

وی همچنین به برگزاری چهار جشنواره بومی و محلی در سطح شهرستان نیز اشاره کرد و یادآورشد: متاسفانه در هیچ کدام از این جشنواره ها مدیرکل صنایع دستی گیلان و یا حتی یکی از معاونین وی حضور نیافته و میراث فرهنگی نیز نقشی در برگزاری این جشنواره ها نداشته است.

محسنی با تأکید به معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان شفت از سوی میراث فرهنگی، ادامه داد: متاسفانه هنوز هیچ پکیجی از ظرفیت های حوزه گردشگری استان گیلان تهیه نشده تا در راستای جلب سرمایه گذار از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه مدیر هر سازمانی باید برنامه محور عمل کند، افزود: مدیرکل میراث فرهنگی گیلان باید تا زمان مشخص شدن مسئول نمایندگی این اداره در شهرستان یکی از معاونین خود را مسئول دبیر ستاد تسهیلات سفر شهرستان معرفی کند وگرنه هرگونه کم کاری در این زمینه متوجه خود اداره کل خواهد بود.

فرماندار شفت با اشاره به برخی از ظرفیت های شهرستان در زمینه اسکان مسافران نوروزی، گفت: شهرستان شفت دارای ۲۵۰ مسافر خانه، ۲۵ رستوران، ۱۲ سفرخانه و پنج مرکز اقامتی و رفاهی و خدماتی است.

وی همچنین در ادامه به موضوع شورای ترافیک و افزایش تصادفات فوتی شهرستان شفت طی ۱۱ ماهه گذشته اشاره و اظهار کرد: متاسفانه آمارهای در این حوزه مطلوب نیست.

محسنی با بیان اینکه دلیل وقوع بسیاری از تصادفات عامل انسانی و بخش دیگر آن عوامل فنی، راه و نبود روشنایی کافی و سایر موارد است، گفت: براساس آمارها تصادفات درون و برون شهری شهرستان شفت به نسبت سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی تصادفات فوتی، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در سال گذشته در این مدت ۲۱ فقره تصادفات منجر به فوت رخ داده بود که این آمار در مدت مشابه سال جاری به ۲۳ نفر رسیده است.

فرماندار شفت از افزایش هفت درصدی تصادفات جرحی نیز در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری ۳۰۸ مورد تصادف جرحی با ۵۰۰ مجروح در شهرستان شفت رخ داده است.

وی با بیان اینکه در مجموع تصادفات نیز با افزایش هشت درصدی روبه رو هستیم، یادآور شد: ۳۲۹ فقره تصادف درون و برون شهری در سال جاری نشان دهنده این است که در این زمینه نیازمند تلاش و فرهنگ سازی هستیم.

مهر