سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر عدم حضور مدیران، فرمانداران، بخشداران و اعضای فعال برگزاری انتخابات در برنامه های انتخاباتی کاندیداها گفت: مسئولان به عنوان امین مردم باید با رصد جامع اعم از محیط پیرامون و فضای مجازی با آن دسته از کاندیداها که اقدام به تبلیغات زودهنگام کردند ، برخورد کنند.

به گزارش ندای گیلان،محمود قاسم نژاد در نشست با معاونان سیاسی فرمانداری ها و بخشداران استان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: همه مدیران، مسئولان و فعالان برگزاری انتخابات باید در جریان برگزاری انتخابات بستری آرام، امن و به دور از تنش و هیاهو را فراهم کنند.

وی برگزاری انتخابات را آبروی نظام اسلامی دانست و افزود: در حال حاضر تلاش دشمن فضاسازی و ایجاد یاس برای عدم مشارکت مردم در انتخابات آتی است .

قاسم نژاد تصریح کرد: دشمنان می کوشند با کم اهمیت نشان دادن اقدامات صورت گرفته از سوی دولت در مسیر توسعه ، موجبات بدبینی عمومی و دلسردی جهت حضور در صحنه های سرنوشت ساز را فراهم نمایند.

 سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان بر ضرورت پایش سیاسی در جریان برگزاری انتخابات در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: نگاه همه فعالان برگزاری انتخابات باید معطوف به اجرای کامل قانون باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر شخصی خود را به جریان مخرب بفروشد باید بر اساس ضوابط با آن برخورد شود، از اینرو همگان باید ضمن تمکین به قانون و استفاده از تجربه های موثر، به خودمراقبتی نیز بپردازند.

وی با تاکید بر عدم حضور مدیران، فرمانداران، بخشداران و اعضای فعال برگزاری انتخابات در برنامه های انتخاباتی کاندیداها گفت: مسئولان به عنوان امین مردم باید با رصد جامع اعم از محیط پیرامون و فضای مجازی با آن دسته از کاندیداها که اقدام به تبلیغات زودهنگام کردند ، برخورد کنند.

قاسم نژاد تاکید کرد: فرمانداران و بخشداران از هم اکنون نسبت به شناسایی مناطق سخت گذر جهت اعزام صندوق های سیار و رفع مشکل آنتن دهی در صورت الکترونیکی بودن انتخابات اقدام کنند.

وی تاکید کرد: رصد آمار و اطلاعات بر رویدادهای انتخاباتی باید با اهتمام ویژه صورت گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان بیان کرد: با توجه به نقش احزاب و اقوام در افزایش مشارکت سیاسی، لازم است در سایه همدلی و انسجام نسبت به برگزاری هرچه بهتر انتخابات پیش رو تلاش کنیم.

وی همچنین به نقش روحانیون و هیئت امنای مساجد در ترغیب مردم برای حضور در انتخابات اشاره کرد و گفت: نباید جایگاه بانوان و جوانان نادیده گرفته شود.

مجید هاشم پور مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان نیز در این نشست با اشاره به لزوم انضباط و انسجام در جهت فراهم سازی زیرساخت های برگزاری انتخابات پیش رو اظهار داشت: امنیت افزایی و توجه به اصل بی طرفی باید در راس امور مدیران دستگاه های اجرایی و نیز فعالان حوزه انتخابات باشد.

وی ارائه گزارش های به موقع و دقیق از روند اجرای برنامه های انتخابات به ستاد مرکزی را یک ضرورت خواند و گفت: باید تمامی فعالیت های مربوط به انتخابات پایش و ارزیابی شود.

رضا جمشیدی مدیرکل حراست استانداری گیلان هم با اعلام آخرین شیوه نامه برگزاری انتخابات، بر لزوم رعایت بی طرفی از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و فعالان حوزه انتخابات تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون با متخلفان برخورد می شود.

محمدرضا محمدی فتیده مدیرکل بازرسی، عملکرد و امور حقوقی استانداری گیلان هم حضور با شکوه مردم در انتخابات را نماد بصیرت مردم و آبروی انقلاب خواند و گفت: باید در امانت داری آرای مردم که به حق مصداق حق الناس است، تلاشی جمعی صورت گیرد.