مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از آبگیری بیش از ۹۵ درصد از ظرفیت سد سفیدرود خبر داد و گفت:ذخیره آب پشت سد سفیدرود هم‌اکنون به ۹۸۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،  وحید خرّمی اظهار داشت: ذخیره آب پشت مخزن سد سفیدرود در حال حاضر به حدود 985 میلیون متر مکعب رسیده به این ترتیب می‌توان گفت تا این لحظه 95 درصد از ظرفیت سد سفیدرود آبگیری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان عنوان کرد: حجم ذخیره مخزن سد سفیدرود با یک افزایش نسبی امروز به 985 میلیون متر مکعب رسیده است در حالی‌که سال گذشته میزان ذخیره تا این لحظه به 814 میلیون متر مکعب رسیده بود.

خرّمی  افزود:‌ میزان آورد سد با توجه به سیلاب‌هایی که در چند وقت اخیر رخ داده امروز به 528 متر مکعب بر ثانیه رسیده است که حجم آن نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری دارد.

وی آغاز فعالیت کشاورزان و شالیکاران گیلانی برای انجام شخم اراضی خود را مورد تأکید قرار داد و گفت: در حال حاضر و با روندی که در مناطق مختلف کشور حاکم است پس از عبور سیلاب‌ها مخزن سد سفیدرود سر ریز خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به اقدامات این شرکت برای مقابله با سیلاب‌ها اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به پیش‌بینی‌‌های انجام شده رهاسازی آب سد سفیدرود برای مدیریت سیلاب‌ها از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

خرّمی از آزاد نگه‌داشتن 20 درصد از ظرفیت مخزن سد سفیدرود برای مدیریت سیلاب‌ها سخن گفت و تصریح کرد:‌ در سیلاب 3 فروردین 5 درصد از ظرفیت این سد آبگیری شد و در سیلاب‌های چند روز گذشته نیز 10 درصد دیگر به این مقدار اضافه شد.

وی به وضعیت فعلی سد سفیدرود با توجه به بارش‌های باران در چند وقت اخیر اشاره کرد و در این زمینه اظهار داشت: در حال حاضر سد سفیدرود در شرایطی بسیار پایدار و مطمئن قرار دارد بنابراین مدیریت سیلاب‌ها را در مخزن این سد انجام می‌دهیم.