مدیرکل راهداری گیلان گفت: پیش‌بینی می‌شود به زودی امکان تردد خودروهای سبک در محور پونل به خلخال فراهم شود.

به گزارش ندای گیلان، محمدرضا نازک‌کار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروها و عوامل راهداری گیلان در حال انجام عملیات بازگشایی محور پونل به خلخال هستند اظهار داشت: با ادامه این روند پیش‌بینی می‌شود به زودی امکان تردد خودروهای سبک در محور پونل به خلخال فراهم شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان ابراز داشت:‌ همه‌ساله در آذرماه به علت بارش‌های زیاد برف در مناطق غربی گیلان،‌ محور پونل به خلخال به جهت نبود ایمنی‌های لازم و با هدف جلوگیری از بروز سوانح جاده‌ای ضمن هماهنگی با شورای ترافیک استان مسدود می‌شود.

وی از ادامه عملیات بازگشایی محور پونل به خلخال توسط اکیپ‌های راهداری گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر این نیروها مشغول اجرای عملیات مستمر برف‌روبی جهت بازگشایی محور پونل به خلخال هستند که انتظار می‌رود روند آن به زودی به مرحله پایان برسد.

نازک کار کنترل اتوبوس‌ها با نصب سامانه هوشمند را نیز یکی از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان اعلام کرد و گفت:‌ سامانه هوشمند FMS برای کنترل وضعیت فنی خودرو به زودی بر روی خودرو‌های مسافربری ناوگان حمل و نقل عمومی استان نصب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در مورد کارکردها و خصوصیات ویژه سامانه موسوم به FMS اظهار داشت:‌ این سامانه هوشمند در حقیقت شرایط و وضعیت فنی خودروها را به صورت آنلاین به مراکز کنترل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس انتقال می‌دهد.

وی با بیان اینکه با مشاهده نواقص خودروها توسط کاربران بلافاصله از حرکت خودروی معیوب جلوگیری به عمل می‌آید خاطرنشان کرد:‌ یکی از مزیت‌های سیستم FMS این است که پس از اعلام خرابی وسیله نقلیه،‌ خودروی سالم برای حمل مسافران جایگزین می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در مورد اهداف نصب سامانه هوشمند FMS در خودروها توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ هدف از بکارگیری این تکنولوژی نوین، ارتقاء سطح ایمنی خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی و حفظ سلامت مسافران و کاربران است.