فعال سیاسی و رسانه ای به ندای گیلان گفت: اینکه روحانی با متانت و به دور از هیاهو به پرسش های مطروحه پاسخ داد نشان از عقلانیت سیاسی او دارد.

سید ارمیا مهدوی فعال سیاسی و رسانه ای  در گفتگو با ندای گیلان با بیان اینکه حضور رئیس جمهور در مجلس و پاسخگویی عاقلانه وی را می توان از زوایای مختلف تحلیل کرد اظهار داشت: اینکه  روحانی با متانت و به دور از هیاهو به پرسش های مطروحه پاسخ داد نشان از عقلانیت سیاسی او دارد به یاد داریم که در گذشته رئیس دولت نهم و دهم ،برای فرار از پاسخگویی و شانه خالی کردن از مسئولیت اخلاق را ذبح و منافع عمومی را جایگزین منافع شخصی کرد چیزی که در سخنان دیروز  رئیس جمهور دیده نشد.

وی با بیان اینکه  به نظر بنده مجلس دیروز پیروز میدان پرسش و پاسخ نبود افزود: اینکه نمایندگان فکر کنند که با رای منفی می توانند نوک پیکان مشکلات کشور را به سمت دولت نشانه بگیرند ،اشتباهی فاحش است و این نگاه از عدم شناخت نسبت به آگاهی مردم دارد .

مهدوی ادامه داد: رای دیروز برخی از نمایندگان تنها برای مظلوم نمایی در پشت تریبون های انتخابات آینده مجلس بود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه برخی ها در تحلیل نابخردانه نتیجه و روند سخنان دیروز رئیس جمهور در مجلس را روندی احمدی نژاد نامیدند و آینده سیاسی روحانی و احمدی نژاد را در یک راستا تعریف کردند  خاطرنشان کرد:این امر نشان از عدم آشنایی آنها با علم  و الفبای سیاست است.

وی  اینکه گفته می شود روحانی می توانست شفاف تر سخن بگوید  را حرفی درست عنوان کرد و افزود: اما باید پرسید که گفتن برخی از مسائل در این شرایط که چشم همه رسانه های بین المللی به تریبون مجلس بود چه دستاوردی را برای منافع ملی و نظام داشت ؟