مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: مانور ویژه چهارشنبه آخر سال به یاد «علی لندی» دانش آموز فداکار و با شعار «برای هم شادیم» در گیلان برگزار می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سیاوش غلامی با اشاره به اینکه چهارشنبه آخر سال به عنوان یکی از مراسم‌های سنتی در ایران به شمار می‌رود، اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد وقوع اتفاقات تلخ در زمان برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال هستیم.

غلامی به امدادرسانی و خدمات دهی به مردم در این شب اشاره کرد و افزود: امسال در همین راستا برنامه ملی «برای هم شادیم» به یاد علی لندی نوجوان خوزستانی که درس ایثار و فداکاری داد، برای آمادگی جامعه اجرا می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اضافه کرد: به همین منظور مانور ویژه چهارشنبه آخر سال در سطح استان گیلان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح در میان اعضای کانون‌های دانش آموزی و سایر دانش آموزان در فضای مجازی با هدف ارتقای فرهنگ خیرخواهی، کمک به همنوع و تغییر رویکرد برنامه‌های مراسم چهارشنبه آخر سال در راستای کاهش خطرات و حوادث آن برگزار می‌شود.

غلامی بیان کرد: برگزاری دوره آموزشی اطفای حریق و کمک‌های اولیه در سوختگی در سطح مدارس و در فضای مجازی در میان کانون‌های دانش آموزی اجرا می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه دانش اعضای کانون می‌توانند فیلم کوتاهی با مدت زمان حداکثر ۵۹ ثانیه حاوی پیام‌های خود را با گوشی تلفن ضبط کنند، گفت: توجه به حقوق شهروندی هموطنانم، مسئولیت اجتماعی من است از محیط زیست محافظت می‌کنم، آتش نمی‌افروزم، هوا را آلوده نمی‌کنم چون من یک هلال احمری هستم، برای همیاری و تمرین مهرورزی به دادرسان هلال احمر می‌پیوندم و دیگران را دعوت می‌کنم، من آتش نمی‌افروزم مهر افروزم، حفظ آرامش همنوعانم ارزشمندتر از اقدامات حادثه ساز من است، همراه هلال احمر هستم تا به دیگران یاری رسانم، علی لندی دانش آموز فداکار الگوی من در کمک به هم وطنانم است، امداد و کمک‌های اولیه را می آموزم تا یاور جامعه باشم، من همراه بقیه مردم مراسم خوب و ایمن انجام می‌دهم، آرامش دیگران آرامش من و جامعه است و باهم مراسم چهارشنبه سوری ایمن انجام می‌دهیم موضوعاتی است که دانش آموزان می‌توانند در قالب آن فیلم تهیه کنند.