مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از خدمات رسانی امدادگران به ۱۷۳ مسافر در ۵۷ مورد حادثه از ابتدای طرح امداد نوروزی تا به امروز خبر داد و گفت: در این حوادث، ۷۷ نفر مصدوم شدند که ۳۰ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۱۳ نفر سرپایی مداوا شدند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در رابطه با امدادرسانی در ایام نوروز گفت: از آغاز اجرای طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر در این استان به ۱۷۳ نفر از مسافران در ۵۷ مورد حادثه امدادرسانی شد.

سیاوش غلامی با اشاره به فوت ۶ مسافر در صحنه تصادف، افزود: در این حوادث، ۷۷ نفر مصدوم شدند که ۳۰ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۱۳ نفر سرپایی مداوا شدند.

وی گفت: در این حوادث ۱۹۲ امدادگر در قالب ۶۵ گروه عملیاتی با ۴۱ دستگاه آمبولانس و ۱۳ ست نجات برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان مشارکت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان همچنین از ۵۶ مورد عملیات فنی رهاسازی، برف روبی و کولاک در جاده‌های استان خبر داد و از شهروندان خواست در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای، ضمن حفظ خونسردی، برای کمک گرفتن از امدادگران با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند و یا به نزدیک‌ترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

سیاوش غلامی افزود: ۳۴ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات در ۱۷ شعبه شهرستان با ۱۸۰ نجاتگر در طول ایام نوروز خدمات خود را به مسافران این استان ارائه می‌کنند.

وی گفت: همچنین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی با همکاری روزانه ۱۹۱ عضو جوانان جمعیت هلال احمر استان با اطلاع رسانی در خصوص وضعیت راه‌ها و مقاصد سفر در حال اجراست.