مدیرکل بیمه تامین اجتماعی گیلان از همه کارفرمایان استان خواست به دلیل اختلال اینترنتی، ارسال فهرست بیمه شدگان و پرداخت‌ها را به روز‌های آخر ماه موکول نکنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، کیوان مرتضوی گفت : به دلیل ارسال حجم بالایی از فهرست بیمه شدگان در ۲ روز پایانی هر ماه به اداره کل بیمه تامین اجتماعی گیلان و اختلال در شبکه اینترنتی سامانه، پرداخت‌ها به موقع انجام نمی‌شود و این تاخیر موجب، تعلق جریمه به بیمه شدگان می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی افزود: اگر کارفرما در اواسط هر ماه فهرست بیمه شدگان را ارائه کند و پرداخت‌ها را انجام دهد، در صورت بروز مشکل، فرصت پیگیری و جبران خواهد بود.

کیوان مرتضوی افزود: برای سهولت کار کارفرمایان و بیمه شدگان ، سقف پرداخت حق بیمه از طریق پرداخت برخط در سامانه خدمات غیر حضوری به نشانی es.tamin.ir، حذف شده است.

وی اضافه کرد: در چند روز گذشته، برای مدیران حدود ۶ هزار شرکت و واحد بزرگ در گیلان که کارکنان آن‌ها، بخش عمده بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی استان را تشکیل می‌دهند، برای ارسال به موقع فهرست بیمه شدگان و به تعویق نیانداختن آن به روز‌های پایانی ماه پیامک ارسال شد.