مدیرکل بیمه تامین اجتماعی گیلان گفت: بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان می توانند به صورت غیرحضوری ، دوران خدمت سربازی را به عنوان سابقه بیمه ای خریداری کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مدیرکل بیمه تامین اجتماعی گیلان گفت:  بیمه شدگانی که کارت پایان خدمت هوشمند و حداقل ۲ سال سابقه پرداخت بیمه دارند ، می توانند  می توانند بدون مراجعه به شعب و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir ، دوران خدمت سربازی خود را به سابقه بیمه ای تبدیل کنند.

علی حسین نژاد افزود : بیمه شدگاه می توانند با ورود به گزینه امور بیمه شدگان در فهرست اصلی و بازکردن قسمت محاسبه خرید خدمت سربازی ، اطلاعات خود را بر اساس کارت پایان خدمت ثبت کرده و پس از انتخاب یکی از گزینه های پرداخت نقدی یا اقساطی ، عملیات پرداخت را به صورت اینترنتی انجام دهند.

وی با اشاره به امکان پرداخت قسطی حق بیمه حداکثر تا ۱۲ ماه ، اضافه کرد : در صورت پرداخت نقدی ، عملیات به صورت آنی و در مدتی کوتاه در سامانه قابل مشاهده است اما در پرداخت قسطی ، پس از پرداخت آخرین قسط ، نتیجه مشاهده خواهد شد.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی گیلان گفت : بیمه شدگان بالای ۵۰ سال و افرادی که کارت پایان خدمت آنها هوشمند نیست برای خرید دوران سربازی و الحاق آن به سابقه بیمه تامین اجتماعی ، باید به شعبه های این اداره کل در شهرستان ها مراجعه کنند.