معاون فرماندار شهرستان شفت گفت: یکی از راهکارهای اساسی افزایش نرخ سوادآموزی، همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان شفت با نهضت سواد آموزی است.

به گزارش ندای گیلان  از شفت،علی فیض بخش صبح دوشنبه در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان شفت که در فرمانداری برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) اظهار کرد: ایجاد انگیزه و ترغیب در بین بی سوادان و کم سوادان و همچنین شناسایی و جذب افراد بی سواد در جهت ارتقای سطح فرهنگ شهرستان امری ضروری است.

معاون فرماندار شفت با اشاره به اینکه ارتقای سطح علم و دانش در جامعه افزایش فرهنگ و آگاهی را به همراه دارد، بیان کرد: بی سوادی موضوعی است که به معضلی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی در جامعه تبدیل می‌گردد چرا که یکی از دلایل آسیب‌های اجتماعی موضوع بی سوادی و عدم آگاهی افراد است.

فیض بخش افزود: در سال ۱۳۵۸ نهضت سوادآموزی بر پایه تدبیر حضرت امام خمینی (ره) به عنوان وظیفه‌ای همگانی مطرح و برای دستیابی به این مهم، به دستور ایشان سازمان نهضت سواد آموزی تشکیل شد و امروز به برکت این سازمان، مردم جامعه باسواد هستند و جامعه‌ای که باسواد باشد می‌تواند رشد و تعالی بیشتری داشته باشد.

فیض بخش با بیان اینکه شناسایی بی‌سوادان اساسی‌ترین مشکل در ریشه‌کنی بی‌سوادی است، ادامه داد: همکاری و بکارگیری ظرفیت‌های اداری همه دستگاه‌های شهرستان و همچنین دهیاران و شوراها و خانه‌های بهداشت در اجرای برنامه ریشه کنی بی سوادی در سطح شهرستان و روستاهای نواحی باشیم.

وی گفت: یکی از راهکارهای اساسی افزایش نرخ سوادآموزی، همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان شفت با نهضت سواد آموزی است به نحوی که ادارات در صورت مراجعه افراد بی سواد، مشخصات فرد مورد نظر را در اختیار نهضت سوادآموزی قرار دهند.