معاون فرماندار شفت گفت: مناسب‌ سازی معابر و ورودی ادارات حق معلولان و سالمندان است و تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید این مهم را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، علی فیض بخش در جلسه شورای مناسب سازی و سالمندی شهرستان اظهار کرد: فرهنگ سازی لازم توسط دستگاهای ذیریط با هدف تکریم جایگاه سالمندان و ایجاد نگرش مثبت و با نشاط در سالمندان ضروری است.

معاون فرماندار شفت با بیان اینکه احترام به سالمندان از آموزه های دین مبین اسلام و ترویج فرهنگ نگهداری سالمندان در نزد خانواده ها را مهم برشمرد و افزود: توجه به دوران سالمندی و برنامه ریزی برای آماده سازی مناسب محیط های شهری برای حضور موثر و مفید سالمندان در همه عرصه های اجتماعی لازم است.

معاون فرماندار شفت گفت: فرهنگ سازی لازم توسط دستگاهای ذیریط با هدف تکریم جایگاه سالمندان و ایجاد نگرش مثبت و با نشاط در سالمندان ضروری دارد.

وی با اشاره به اینکه سالمندان و معلولین باید همانند سایر افراد جامعه از خدمات و امکانات عمومی بصورت یکسان برخوردار باشند، بیان داشت: باید مناسب سازی و شرایط لازم برای بهره گیری و استفاده سالمندان و معلولان از امکانات اداری در تمامی ادارات و ارگانهای دولتی فراهم شود.

فیض بخش اضافه کرد: شهرداری‌ها مناسب سازی اماکن پر تردد مانند محیط پیرامونی بانک‌ها و بیمارستان‌ها را در اولویت اصلاح معابر شهری را در دستور کار قرار دهند.

وی بر لزوم توجه بیش از پیش اداره بهزیستی شهرستان به جامعه معلولان تحت پوشش تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان نیز موظف هستند در ساخت و سازهایی که انجام می دهند مناسب سازی معابر را را در دستور کار قرار دهند و مسیر رفت و آمد را برای معلولان هموار نمایند.

معاون فرماندار شفت با تاکید بر اینکه باید امکانات ورزشی و فرهنگی شهرستان به صورت ویژه در اختیار معلولان برای استفاده قرار داده شود، افزود: از وظایف فرهنگی شهرداری است که به افراد جامعه از طریق نصب بنر و برنامه های فرهنگی درخصوص رعایت حقوق معلولان جامعه آموزش های لازم را بدهد تا مردم نسبت به رعایت حقوق آنها بی تفاوت نباشند.