رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خواستار تلاش نمایندگان استان درجهت جذب اعتبارات لازم برای 44 پروژه ملی و 32 پروژه ویژه استان گیلان در لایحه بودجه سال 1400 شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،کیوان محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در نشست مشترک دستگاه های اجرایی با مجمع نمایندگان استان در خصوص بررسی بودجه ۱۴۰۰ گیلان،اظهار داشت: مقدرات استان ها هنگام بودجه نویسی سالانه مشخص می شود و امیدواریم هنگام بررسی لایحه بودجه که در دستور کار مجلس قرار گرفته است سهم استان به درستی لحاظ شود.

وی با بیان اینکه هر ساله در آذر ماه بحث بودجه سال آینده شروع می شود و تا زمانی که بودجه تصویب شود نکات ضعف و قوت لایحه بودجه با کارشناسی دقیق تری مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: ما در سال های گذشته هم در خدمت نمایندگان بودیم تا در مجلس نیز از قدر و سهم استان صیانت شود.

لزوم تلاش نمایندگان برای جذب اعتبارات ۴۴ پروژه ملی و ۳۲ پروژه ویژه استان گیلان

 محمدی خاطرنشان کرد: آنچه که برای ما حایز اهمیت بوده و لازم است در صحن مجلس به آن توجه شود این است که ما ۴۴ پروژه ملی در ۱۴ دستگاه داریم که این سهم باید در بودجه لحاظ بشود و به صورت ویژه نیز ۳۲ پروژه داریم که متعلق به شش دستگاه است و در این مورد نیز به سهم استان باید توجه شود. خصوصاً نیاز است در پروژه هایی که منطقه ای هستند تحلیل بیشتری برای دریافت سهم استان داشته باشیم.

تلاش برای داشتن موزه هایی درخور شأن استان باستانی گیلان

 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه مدیران و نمایندگان باید تلاش کنند در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ سهم بیشتری برای گیلان لحاظ شود، گفت: متاسفانه شاید خیلی از ما استان گیلان را به عنوان یک استان باستانی قلمداد نکنیم. اما اشیایی که در گیلان کشف شده مربوط به سه هزار و ۵۰۰ سال قبل است یعنی هزار سال قبل از تخت جمشید، پس این موضوع باید برای استان اهمیت ویژه ای داشته باشد. در همین خصوص نیز با آقای دکتر نوبخت صحبتی داشتم  و امیدوارم در راستای رایزنی های انجام شده با آقای دکتر نوبخت، استانداری، شهرداری، میراث فرهنگی و ما به عنوان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیگیر ایجاد مکان مناسب برای نگهداری این اشیاء گرانقیمت و باارزش و بهبود وضعیت موزه های استان باشیم.