معاون عمرانی استانداری گیلان با اشاره به لزوم تعطیلی ۲۶ مرکز دفن زباله در استان، گفت: این مراکز باید تعطیل شده و هشت پهنه انتخابی مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،عباس صابر در کارگروه مدیریت پسماند استان گیلان در سالن غدیر استانداری بیان کرد: جانمایی مراکز دفن زباله در شهرستان‌ها را مدنظر قرار دهید تا در آینده شاهد تکرار مشکلات سراوان در مناطق دیگر استان نباشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اینکه ۲۶ مرکز دفن زباله در استان باید بسته شود، افزود: کارگروه ملی پسماند زمان بندی تعطیلی این مراکز را می‌خواهد متأسفانه بخشی از این مراکز هم اکنون فعال هستند اما باید تعطیل و به سمت هشت پهنه‌ای که مشخص شده بروند.

وی با بیان اینکه شهرداری مکلف به تولید محتوای مربوط به مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا برای صداوسیما است، بیان کرد: یکی از اقدامات مهم آگاه سازی مردم و مشارکت آنها در موضوع تفکیک زباله از مبدا است و باید از ظرفیت آموزش و پرورش نیز استفاده کنیم.

صابر تاکید کرد: همه اماکن عمومی مانند ادارات، هتل‌ها مکلف هستند که سطل‌های تفکیک از مبدا داشته باشند در غیر این صورت هیچ زباله‌ای از این مکان‌ها جابجا نمی‌شود و شهرداری وظیفه‌ای در قبال آنها ندارد.