فرماندار رودسر به سرعت بخشیدن در اجرای طرح بوم گردی توسط مدیران تاکید کرد

به گزارش ندای گیلان ، فرماندار رودسر در جلسه کارگروه بوم گردی اظهار داشت: بوم گردی یک نوع نگرش خاص و آینده نگرانه و اخلاقی-فرهنگی-انسانی به مقوله گردشگری است که باید مورد توجه مردم و مسئولین قرار گیرد .
وارسته با تاکید بر اینکه ارتقا سطح بوم گردی در شهرستان رودسر باید سرعت بخشیده شود افزود : یکی از مهمترین نتایج گردشگری ایجاد اشتغال برای ساکنان بومی منطقه و کسب در آمد برای آنان است که از این طریق ساکنین منطقه ترغیب به حفظ محیط زیست، آداب و رسوم و آنچه برای گردشگران جذاب است می شوند.
وی با تاکید بر تقویت حوزه گردشگری بعنوان اولویت اول در شهرستان رودسر افزود : ارتقا سطح گردشگری در شهرستان، کشاورزی را نیز تقویت می بخشد و گردشگری و کشاورزی هم تراز با یکدیگر حرکت می کنند تا به اهداف بوم گردی که نهایتا جذب توریست و گردشگر است دست یابیم .
فرماندار رودسر با اشاره به نیازسنجی و ظرفیت سنجی جاذبه های گردشگری در شهرستان رودسر عنوان کرد : جاذبه های گردشگری فراوانی در این شهرستان وجود دارد که از آنها غافل هستیم و مدیران باید نسبت به شناسایی این ظرفیت ها و تقویت آن در مناطق مختلف در طرح بوم گردی استفاده نمایند .
وارسته افزود : بوم گردی می تواند در حفظ و پاسداری محیط زیست طبیعی و انسانی و همچنین توسعه پایدار تاثیرگذار باشد.
وی با بیان این مطلب که یکی از کسب و کارهای کوچک گردشگری که در چند سال اخیر به جهانیان معرفی شده و در چند سال گذشته در ایران به شدت در حال توسعه است، ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی است که بسیار اشتغالزا و درآمدزا است که جوانان می توانند مسیر آن را طی کنند و نتایج خوبی از ان حاصل نمایند .
وارسته خطاب به مدیران شهرستانی افزود : کارگروه بوم گردی بصورت جدی در دستور کار قرار گیرد و مدیران شهرستان موظفند نسبت به نیازسنجی و اجرای این طرح تمام همت خود را به کار بندند.