شفقی گفت: تجاربی که از بحران های گذشته در دنیا وجود داره دولت ها به تنهایی نمی توانند تمام کار را انجام دهند

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،سیروس شفقی  ضمن تسلیت ایام فاطمیه و با بیان اینکه برف پیش رو و برف هفته گذشته شباهت زیادی  را دارند گفت: برف جز اقلیم گیلان است و سیستم خدمات رسانی باید با این روش برنامه ریزی شود.
فرماندار رشت افزود: تجاربی که از بحران های گذشته در دنیا وجود داره دولت ها به تنهایی نمی توانند تمام کار را انجام دهند و نقش گروه های اجتماعی در کاهش خسارات بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه در بحران نباید وارد فضاهای تخریبی شد زیرا تأثیرات منفی را خواهد گذاشت اظهار کرد:جای شکر دارد که مشکلاتی که گذشتگان انجام نداده اند امروز بدست مدیران دولت تدبیر و امید در حال انجام و تجربه است.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمانهای مردم نهاد به نام دوام در محلات در حوزه مدیریت بحران آموزش دیده اند که  میتواند الگوی بسیار مناسبی باشد.

وی با بیان اینکه بیمه عمومی تمامی ماشین آلات توسط استانداری انجام شده  است تصریح کرد: ماشین آلات طوری تقسیم شده که هر محور با مسئولیت شخص خاصی باشد تا مدیریت شوند.

شفقی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت بسیج استفاده کرد افزود:احتمال واگذاری چند محور به سپاه و پایگاه های مقاومت وجود دارد.
فرماندار رشت گفت:مردم در 24 ساعت پیش رو ساختمان های خود را بیمه تمام خطر کنند تا در صورت بروز حوادث با مشکل روبرو نشوند.
وی با بیان اینکه مدیریت نانوایی ها و تأمین نفت و گاز دقیق در دستور کار قرار گیرد گفت:با نانوایی هایی که احساس مسئولیت نکنند برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
فرماندار رشت حضور مدیران از پنجشنبه تا پایان برف در محل های خدمت را ضروری دانست و بیان داشت: دهیاران از بخش خصوصی دستگاها را اجاره کنند و پس از پایان برف هزینه آنان تأمین و پرداخت خواهد شد.

شفقی در پایان اظهار کرد:خداوند را شاکریم که ما را زمانی قرار داد تا گره گشای اصلی از مشکلات چندین ساله استان باشیم و آرامش را برای  آینده فراهم کنیم.