خیلی هضم این سخت است که در مملکت اسلامی جلوی چشم ما روزانه میلیاردی قمار میشود و ما برادرانه از کنار آن میگذریم.

ندای گیلان : با وجود این که ما بیشتر در فوتبال بینندهٔ یک ورزش باشیم، بینندهٔ حضور سیاست و تجارت در فوتبال هستیم که این ذهنیت تأثیر بسیار بد و منفی روی مربیان و هم‌چنین بازیکنان می‌گذارد. (زدنیک زمان/ سرمربی سابق آ.اس.رم)

فوتبال یک ورزش تیمی و محبوب‌ترین ورزش در بیشتر کشورهای جهان است که توسط دو تیم یازده نفره متشکل از بازیکنان فوتبال با یک توپ بر روی چمن طبیعی یا مصنوعی با هدف گل زدن انجام می‌گیرد. امروزه بیش از ۲۵۰ میلیون فوتبالیست در بیش از ۲۰۰ کشور وجود دارند.
قدمت فوتبال به چندین سدهٔ پیش از میلاد و به چین بازمی‌گردد که به تدریج در یونان و روم نیز رواج‌یافت. فوتبال مدرن امروزی نیز در سال ۱۸۶۶ در مدارس انگلستان شکل‌گرفت و به تدریج گسترهٔ پراکندگی آن همهٔ جهان را زیر پوشش خود قرارداد. با شکل‌گیری سازمان فیفا در سال ۱۹۰۴ و ایجاد رقابت جام جهانی فوتبال این ورزش بسیار گسترده‌تر شد.
حالا اگر یک سرچ کوچیک در اینترنت راجع به قمار داشته باشید به این جمله از فرهنگ معین میرسید که قمار یعنی: هر نوع بازی که در آن پولی برده یا باخته شود.
متاسفانه اگر سری به اغلب این دکه های به اصطلاح روزنامه فروشی لبه یا پل عراق یا برخی مکانهای دیگر اینچنین در رشت بزنید، یا اگر گذری به قهوه خانه ها بیاندازید می بینید که عده ای برگه ای را از نماینده توتو (برگه نظر سنجی و پیشبینی فوتبال) دریافت میکنند و بعد از اعمال نظرشان همان برگه را تحویل نماینده داده و در صورت تحقق پیشبینی هایشان یا به قول خودشان(نشستن برگه) مبلغ برندگی خود را تحویل میگیرند.

شیوع این شیوه قمار در فضای مجازی هم دکانی باز کرده و ارزهایی از کشور خارج کرده و میکند…(بسلامتی!!)
خیلی هضم این سخت است که در مملکت اسلامی جلوی چشم ما روزانه میلیاردها قمار میشود و ما برادرانه! از کنار آن میگذریم. خدا را شکر موضوع مبارزه با قمار وابسته به تحریم و کدخدا و این مسائل نیست وگرنه مجوز هم میگرفت.
در مجازات اسلامی ایران و در ماده ۷۰۵ آن آمده است که قمار بازی با هر وسیله ای ممنوع و مرتکبین آن به یک تا شش ماه حبس و یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شوند و در صورت تجاهر به قمار بازی به هر دو مجازات محکوم می گردند. همچنین ماده ۴۶۵ قانون مدنی ایران نیز بیان کرده است که قمار و گروبندی باطل و دعاوی راجع به آن مسموع نخواهد بود.
سوال اساسی مردم گیلان از مسئولین این است که چرا هیچ برخوردی نمیشود؟؟ امربه معروف و نهی از منکر کی به کار انقلاب ما خواهد آمد؟ فساد از این هم علنی تر؟ یک عده قمار باز روزانه جلوی چشم همه ما مشغول پر کردن برگه های توتو هستند و به ریش آرمان های این کشور هم میخندند و مطمئن اند که کسی جرئت جلوگیری آنها را ندارد.
دیده شده که با نمایندگان این برگه ها برخوردی صورت گرفته اما فردای همان روز نماینده محترم توتو با قدرت هرچه بیشتر به کار خود ادامه داده است.
متاسفانه برگه هایی که می بینید در همین محرم در شهر رشت پخش شده است، و همچنان این حکایت به قوت خود باقی است…
از دشمنان برند شکایت به پیش دوست
چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم؟؟/8دی

118 1