معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از رایزنی‌های انجام شده برای تبدیل قاسم آباد به دهکده صنایع دستی خبر داد.

به گزارش ندای گیلان: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از رایزنی‌های انجام شده برای تبدیل قاسم آباد به دهکده صنایع دستی خبر داد.

سلمان شاه محمدی با حضور در روستای قاسم آباد به کارگاه‌های صنایع دستی این روستا سرکشی کرد و با هنرمندان آن دیدار کرد.

حضور در شورای اسلامی قاسم آباد و گفتگو با اعضای شورا در خصوص تبدیل نمودن قاسم آباد به دهکده صنایع دستی از دیگر بخش‌های این بازدید یکروزه بود.

وی با بیان اینکه در قاسم آباد ۳۰۰ هنرمند به تولید صنایع دستی و هنرهای سنتی اشتغال دارند، به جایگاه این روستا در زنده نگاه داشتن هنر و سنن گذشتگان اشاره نمود و گفت: قاسم آباد سند هویتی هنر در استان گیلان است.

شاه محمدی، جاذبه‌های طبیعی و فضای سنتی قاسم آباد را برای گردشگران مطلوب دانست و افزود: قاسم آباد با تکیه بر تولیدات آن در کل کشور شناخته شده است.

این مسئول از برگزاری جشنواره صنایع دستی، چادرشب و لباس محلی و نیز شکرگذاری برداشت محصولات کشاورزی در قاسم آباد خبر داد و افزود: هدف از این جشنواره‌ها که در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود، برندسازی محصولات صنایع دستی، معرفی ابعاد فرهنگی روستا و نیز نوآوری در تولیدات هنرمندان است.