استاندار گیلان با اشاره به فعالیت بیش از ۱۸۰۰ دهیار در سطح استان گفت: دهیارانی که اقدامات خوب انجام داده اند در اولویت جذب و تبدیل وضعیت هستند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی امروز در همایش تجلیل از شهرداران و دهیاران نمونه گیلان اظهار کرد: در گذشته اعتبارات بر اساس جمعیت توزیع می‌شد اما اکنون محرومیت و وسعت منطقه نیز به جمعیت اضافه شده است.

وی با اشاره به وظایف دهیاران، شهرداران و نقش آنان در توسعه، عمران افزود: بر اساس سلسله مراتب مسئولیت‌ها، دهیاران و شهرداران ریشه و اساس تصمیم‌گیری‌های ما در این مناطق هستند.

عباسی رسیدگی به مشکلات روستاها و شهرهای کم برخوردار را وظیفه و تکلیف قانونی عنوان کرد و افزود: علاقمند به توسعه و آبادانی روستاها هستیم از این‌رو این مهم باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان، دلسوزی و روحیه جهادی دهیاران در روستاها را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: بیش از ۱۸۰۰ دهیار در استان فعالیت دارند که نقش مهمی در توسعه و ارتقا روستاها دارند.

وی با بیان اینکه در برخی از روستاها و شهرهای گیلان دهیاران و شهرداران مدیریت و عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته‌اند، افزود: پیش از این اعلام شده بود که یکی از شاخصه‌های ارزیابی شهرداران و دهیاران استان فعالیت در بحث کاهش تولید و تفکیک زباله از مبدا در روستاها و شهرهاست که این مهم مورد تاکید است.

عباسی با اشاره به اقدامات انجام شده طی ۲ سال اخیر در حوزه پسماند اضافه کرد: در این مدت قدم‌های خوبی برای رفع مشکلات زیستی محیطی برداشته شده و کارهایی را برای حذف منشأ آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود انجام داده‌ایم و کار همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات محل دفن زباله در سراوان رشت نیز گام‌های خوبی برداشته شده است، اظهار کرد: البته برخی از شهرداری‌های گیلان هیچ اقدام مؤثری در حوزه ساماندهی وضعیت زباله انجام نداده‌اند که فرمانداران باید با برگزاری جلساتی اسامی آنان را به مردم اعلام کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه روحیه جهادی در کارها باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: دهیارانی که در خط مقدم به نمایندگی از استاندار کارها را به خوبی انجام می‌دهند در اولویت جذب و تبدیل وضعیت هستند.

وی در ادامه با اشاره به نگرانی‌ها به جهت سرقت کابل‌های برق و مخابرات اظهار کرد: دهیاران در این ارتباط با دستگاه‌های نظامی و انتظامی همکاری لازم را داشته باشند ضمن اینکه آنان باید از اعطای مجوز تغییر کاربری‌ها به شدت جلوگیری کنند.