استاندار گیلان در نشست با فرمانداران گفت: تلاش برای کاهش نرخ بیکاری، حمایت از ایجاد اشتغال و فراهم کردن بسترهای مناسب برگزاری انتخابات از مهمترین مأموریت‌های فرمانداران در ماه‌های آینده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،زارع در این نشست با قدردانی از تلاش های فرمانداران در انجام همه ی وظایف، سیل اخیر، ستاد اربعین و پیگیری سفرهای هفتگی مدیران استان به شهرستان‌ها گفت: فرمانداران در هفته‌های اخیر علاوه بر امورات معمول،در زمینه اعزام زائران اربعین حسینی و اجرای مصوبات ستاد اربعین نیز تلاش‌های خوبی انجام دادند بویژه اینکه علاوه بر رشد خوبی که در تعداد زائران اعزامی استان داشتیم ، 17 هزار زائر خارجی نیز از مرز آستارا وارد استان شدند و با استقبال و همراهی به کربلا مشرف شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط سخت و دشوار اقتصادی کشور که در پی ترورسیم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران فراهم آمده است گفت: شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی بصورت معناداری تائید می‌کند که وضعیت امنیت و آرامش اجتماعی کشور در سال 98 نسبت به سال 97 بهتر است.

استاندار گیلان گفت: علاوه بر ترورسیم اقتصادی، دشمن به دنبال تهدیدات امنیتی، اجتماعی، سیاسی، بزرگ‌نمایی مشکلات و دامن زدن به نارضایتی‌ها است و در چنین شرایطی به تقویت وفاق، همدلی و انسجام در جامعه بیشتر نیاز است.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: تلاش برای افزایش رضایت‌مندی، اعتماد و امید جامعه از طریق سرعت بخشی به پاسخگویی به مطالبات قانونی اقشار اجتماعی و استفاده از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و هم‌افزایی با سایر نهادها و سازمان‌های عمومی غیر دولتی به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان‌ها از فرمانداران انتظار می‌رود.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ایجاد فضای آرام همراه با نشاط اجتماعی و نشاط سیاسی می‌تواند زمینه‌ساز حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد، بویژه اینکه رعایت حقوق شهروندی که گفتمان غالب ادبیات دولت و مردم است همواره مورد توجه باشد.

 زارع ادامه داد: تمهید مقدمات اجرای انتخابات، برگزاری منظم و مستمر جلسات ستاد انتخابات و تعامل فعالانه و کارآمد با هیئت های نظارت براساس سیاست‌های ابلاغی وزارت کشور و قانون انتخابات از موضوعات دیگر مورد توجه فرمانداران باشد.

 زارع همچنین کاهش نرخ بیکاری و استمرار تلاش برای ایجاد اشتغال را از مهمترین انتظارات دولت، وزیر کشور و خود از فرمانداران عنوان کرد و گفت: بنابراین ورود فعالانه و موثرتر فرمانداران به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: شناسایی واحدهای تولیدی فعال در هر شهرستان، احصاء واحدهای تولیدی فعال با تولید کمتر از ظرفیت اسمی، شناسایی واحدهای تولیدی راکد در شهرستان‌، واحدهای تولیدی تملک شده توسط شبکه‌ بانکی در هر شهرستان پیرامون فعال نمودن واحدهای تولیدی قابل احیاء توسط بانک عامل، تلاش به منظور بر طرف نمودن مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار، اتخاذ تدابیر لازم به منظور تکمیل طرح‌های سرمایه‌گذاری با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و تلاش به منظور شناسایی طرح‌های عمرانی قابل واگذاری به بخش خصوصی از مهمترین راهکارهایی است که باید در شهرستان‌ها پیگیری شود..