نماینده ی رشت گفت: روحیه کشاورزان به کونه ای است که اگر یک سال وجه خسارت توسط بیمه پرداخت نشود دیگر میلی دیگر به بیمه کردن ندارند.

به گزارش ندای گیلان، محمد صادق حسنی در گفت و گویی با اشاره به وضعیت شهرستان رشت، اظهار کرد: استان گیلان از حجم بالایی از اراضی کشاورزی در تمام شاخه ها به ویژه برنج کاری و کشت چای سبز برخوردار است.

نماینده مردم رشت در مجلس در تشریح وضعیت کشاورزی استان گیلان، تصریح کرد: مشکلات و کمبودهای زیادی پیرامون کشاورزی استان وجود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید براینکه متأسفانه بانک کشاورزی در گذشته در پرداخت هزینه به کشاورزان با آنها کنار می آمد، اضافه کرد: متاسفانه دو سال پیش نمی دانم چه اتفاقی افتاده که این روند قطع شد.

وی با اشاره به اینکه تا دولت اعتبار در اختیار بانک کشاورزی قرار ندهد  بانک به کشاورزان هزینه ای پرداخت نمی کند، ابراز کرد: دولت در این راستا باید منابع مالی را تامین کند.

حسنی با بیان این نکته که بیمه سال قبل را طی گزارش رییس اداره بیمه  در شورای اداری شهرستان رشت بخش لشت نشاء و خشکبیجار اعتبارات هزینه ای آنها پرداخت نشده، افزود: من روحیه کشاورزان را می شناسم اگر یک سال بیمه پرداخت نشود دیگر میلی دیگر به بیمه کردن ندارند و می گویند دولت که نمی دهد پس چرا بیمه کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید براینکه باران گذشته و جاری شدن سیل خساراتی به کشاورزان ما وارد کرد، تصریح کرد: خیلی از کشاورزان هم بخاطر عدم پرداخت دولت بیمه نکردند.

حسنی با بیان اینکه دولت باید فکری به حال کشاورزان بکند، گفت: طی جلسه ای که با مدیر عامل بانک کشاورزی داشتیم در رابطه با بیمه کشاورزان صحبت کردیم تا این مشکل را حل کنیم.

گفتگو:خبرنگار دیارباران