سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: بر اساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی، تصمیمی که از سوی شورای عالی امنیت ملی گرفته شده و سران قوا بر آن تاکید کرده اند و در نهایت به تائید رهبر معظم انقلاب رسیده؛ لازم الاجرا است.

به گزارش ندای گیلان،اسدالله عباسی در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه غیر علنی مجلس درباره افزایش قیمت بنزین، گفت: با رد اعلام وصول هر گونه طرح دو فوریتی یا سه فوریتی درباره افزایش قیمت بنزین، گفت: مقرر شد؛ کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای بهتر قانون هدفمندی یارانه‌ها و آن چه که به نفع مردم است، تصمیم بگیرند و سریعا اعلام کنند.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: بر اساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی، تصمیمی که از سوی شورای عالی امنیت ملی گرفته شده و سران قوا بر آن تاکید کرده اند و در نهایت به تائید رهبر معظم انقلاب رسیده؛ لازم الاجرا است.
وی افزود: قبلا نیز مجلس، دولت را ملزم به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کرده بود؛ اما در اجرا تاخیر داشته است.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه، ایرادات وارده را در اجرای این قانون با لحاظ کاهش فشار بر مردم بررسی و نتیجه را هر چه سریعا اعلام می‌کند.
آقای عباسی تصریح کرد: دولت باید هر چه سریع‌تر منابع و درآمد حاصل از این قانون را به حساب مردم واریز کند.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس همچنین گفت: کمیسیون اقتصادی، قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی و همچنین سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس بر قیمت کالا‌های دیگر نظارت کرده و این موضوع را بررسی می‌کند تا افزایش قیمت بنزین بر قیمت سایر کالا‌ها تسری نیابد.
وی تاکید کرد: مجلس با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در تلاش است تا به نحو شایسته‌ای فواید حاصل از اجرای این طرح را در نظر گیرد و همچنین ایرادات و اشکالات را بر طرف کند تا مردم دچار زیان و خسارت نشوند.
آقای عباسی یادآور شد: ایراداتی در خصوص نحوه، زمان و شروع اجرای این قانون وجود داشته است، اما حرفی درباره استیضاح رئیس جمهور در مجلس مطرح نیست.
وی همچنین گفت: اصلاحاتی را در آینده شاهد خواهیم بود که به نفع مردم است و مردم هیچ زیانی نخواهند دید.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: پیشنهاداتی از سوی نمایندگان مطرح شد، اما هیچ طرح دو فوریتی و سه فوریتی اعلام وصول نشده است.

آغاز نشست غیر علنی مجلس درباره اصلاح قیمت بنزین

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، گفت: جلسه غیر علنی امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی حوادث اخیر در رابطه با اصلاح قیمت بنزین است.