مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: شهرک صنعتی شفت هم اکنون دارای ۴۸هکتار مساحت است که تاکنون ۱۵۸ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد که در قالب این قراردادها ۲۹هکتار زمین واگذار شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مهدی محبوبی حسن کیاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در حاشیه دیدار میدانی از شهرک صنعتی شفت، گفت: با دستور استاندار گیلان  و خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان‌های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی به فرماندار شهرستان شفت، مصوبه طرح توسعه شهرک صنعتی شفت ابلاغ و مراحل قانونی آن در حال انجام است.

محبوبی گفت: با توجه به استقبال سرمایه گذاران از شهرک صنعتی شفت گام‌های عملیاتی طرح توسعه ۵۰ هکتاری این شهرک صنعتی با هدف تامین زمین برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان کلید خورد.

وی افزود: ایجاد امکانات زیرساختی و تامین خدمات مورد نیاز از برنامه‌های توسعه این شهرک است تا مشکلات سرمایه گذاران برطرف شود.

محبوبی گفت: با اجرای این طرح توسعه، ۵۰ هکتار به مساحت شهرک صنعتی شفت افزوده می‌شود که بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذاران فراهم خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: امیدواریم با اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی شفت و جذب سرمایه گذاران جدید شاهد، هرچه سریعتر در مدار تولید قرارگرفتن واحدهای صنعتی باشیم تا اشتغال و توسعه صنعتی شهرستان بیش از پیش محقق گردد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تقاضا محور استان، با هدف جذب سرمایه گذاران جدید صورت می‌گیرد.

محبوبی اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیاز به بسترسازی داشته و این شرکت به‌عنوان حلقه اصلی در جذب این سرمایه‌گذاران نقش مهمی را ایفا می‌کند و با توجه به اینکه فرهنگ اقتصادی و سرمایه‌گذاری از گذشته در این استان صنعتی شکل گرفته ما به‌دنبال واگذاری اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی به سرمایه‌گذاران دارای اهلیت هستیم.

وی در ادامه با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران تصریح کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه بر کشورمان میتوان با تلاش و همت مضاعف در جذب سرمایه‌گذاران جدید باعث رونق و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ایجاد اشتغال برای جوانان کشور و استانمان باشیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در ادامه گفت: تسهیلگری در روند جذب سرمایه‌گذاران را که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است؛ با جدیت پیگیری می‌کنیم تا شعار سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین در عمل تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به احیای صنایع آسیب دیده تأکید کرد: متاسفانه برخی کارخانجات در استان به‌صورت نیمه‌فعال، راکد و تعطیل بوده که با شناسایی این واحدها تلاش مضاعف و پیگیری‌های جدی در احیا شدن آن صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: شهرک صنعتی شفت هم اکنون دارای ۴۸هکتار مساحت است که تاکنون ۱۵۸ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد که در قالب این قراردادها ۲۹هکتار زمین واگذار شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۸ واحد بهره بردار با اشتغال افزون بر ۸۳۵ نفر مشغول به فعالیت و تولید هستند.