نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه آمایش سرزمینی نقش مهمی در اقتصاد و فرهنگ گیلان دارد گفت:باید از ظرفیت نخبگان و متخصصان در اجرای طرح آمایش سرزمینی بهره برد تا این طرح با کمترین اشکال در استان اجرا شود.

به گزارش ندای گیلان،آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به اهمیت اجرای طرح آمایش سرزمین در گیلان گفت: باید از ظرفیت نخبگان و متخصصان در اجرای طرح آمایش سرزمینی بهره برد تا این طرح با کمترین اشکال در استان اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه آمایش سرزمینی نقش مهمی در اقتصاد و فرهنگ گیلان دارد تصریح کرد: در روند بودجه نویسی و اجرای طرح آمایش، به گونه ای عمل شود که ضمن تامین نیازمندی ها و مشکلات استان، دقت نیز فدای سرعت نشود تا برکات آن موجب توسعه همه جانبه گیلان شود.

وی با اشاره به خدمات و دستاوردهای دولت در بخش های مختلف تاکید کرد: باید هرگونه ارائه خدمات به مردم فارغ از تفکرات سیاسی باشد تا همه متخصصان و نیروهای انقلابی در توسعه گیلان نقش آفرین باشند.

امام جمعه رشت خواستار رعایت مسایل زیست محیطی در روند اجرای پروژه های عمرانی در گیلان شد و افزود: مشکلات پسماند یکی از معضلات جدی استان است که علاوه بر ساماندهی دفع زباله نیازمند فرهنگ سازی در میان اقشار مختلف بویژه مسافران و گردشگران است.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به ظرفیت های طبیعی گیلان ، آن را فرصتی ارزشمند برای حل بسیاری از مشکلات استان دانست و خاطرنشان کرد: گیلان اگرچه از دیرباز دروازه اروپاست اما از مشکلات فراوانی رنج می برد و همه باید با وحدت و همگرایی برای حل این مشکلات گام بردارند.

وی همچنین بر لزوم نظارت نمایندگان در اجرای طرح ها بویژه طرح های عمرانی تاکید کرد و گفت: برخی نمایندگان در عزل و نصب های مدیریتی دخالت می کنند که بهتر است به جای آن از ظرفیت های مجلس شورای اسلامی برای توسعه کشور استفاده کنند.

محمدعلی محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمینی در استان گفت: در اجرای این طرح همه بخش های مختلف و نیازمندی های گیلان دیده شده و با اجرای آن شاهد توسعه پایدار در استان خواهیم بود.