ندای گیلان:غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با یادآوری قانون هدفمندی یارانه ها گفت: مطابق ماده ۳۰ قانون هدفمندی باید به سمت کالاهای غیرنقدی پیش برویم و در این طرح اولویت با کالاهای ضروری و محوریت تولید داخلی است. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برای عرضه کالای تولید ملی باید یارانه تعلق گیرد […]

ندای گیلان:غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با یادآوری قانون هدفمندی یارانه ها گفت: مطابق ماده ۳۰ قانون هدفمندی باید به سمت کالاهای غیرنقدی پیش برویم و در این طرح اولویت با کالاهای ضروری و محوریت تولید داخلی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برای عرضه کالای تولید ملی باید یارانه تعلق گیرد که از قیمت تمام شده آن کمتر باشد و بر مردم فشار وارد نشود.

شرط مفید بودن طرح یارانه کالا همگانی نشدن آن است

جعفرزاده با بیان اینکه در نحوه ی توزیع یارانه کالا باید دقت شود تا مانند توزیع سبد کالا موجب آبروریزی نشود، گفت: پیشنهاد این است که کالاها به سازمان های خدمات دهنده مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و زنان بی سرپرست و بدسرپرست تعلق گیرد که دراین صورت جای هیچ دغدغه و نگرانی نیست.

وی شرط مفید بودن طرح یارانه کالا را همگانی نشدن آن دانست و گفت: از ایجاد صف های طویل برای توزیع جلوگیری شود و این یارانه به کسانی که نیازمندند پرداخت شود.

افزایش حجم نقدینگی را برای کشور مضر است

غلامعلی جعفرزاده با اشاره به اینکه تقسیم  پول در جامعه نادرست است، ادامه داد: با اجرای این طرح یارانه نقدی کاهش می یابد و به مرور زمان از پرداخت یارانه نقدی خارج می شویم و به جای آن پرداخت کالای ضروری جایگزین آن می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، افزایش حجم نقدینگی را برای کشور مضر دانست و تصریح کرد: پرداخت یارانه نقدی به دلیل اثرات سوء اقتصادی که دارد باید حذف شود و پرداخت یارانه غیرنقدی جایگزین آن ‌شود./