نماینده مردم بندر انزلی در مجلس از پیشرفت ۸۰ درصدی کتابخانه عمومی روستای آبکنار خبر داد و بر لزوم هم افزایی بیشتر برای تکمیل این پروژه تأکید کرد.
به گزارش ندای گیلان از بندر انزلی، احمد دنیا مالی در گفت‌وگو با خبرنگاران در جریان بازدید که به منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه کتابخانه عمومی آبکنار اظهار کرد: برای اتمام این مرکز فرهنگی تا پایان سال جاری و برنامه ریزی های لازم برای تخصیص اعتبارات لازم صورت گرفته شده است.

وی با بیان اینکه آبکنار جزو اولین روستاهای دارای کتابخانه عمومی در استان بوده و مردم این منطقه نیازمند احیای این مرکز فرهنگی در سریع‌ترین زمان ممکن هستند، افزود: ضمن تشکر از تلاش‌های مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان بندر انزلی، هم افزایی بیشتر برای اتمام این پروژه در سطح شهرستان ضرورت دارد.

دنیا مالی پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی این کتابخانه و آغاز مراحل نصب تجهیزات، محوطه سازی و تأمین سیستم‌های گرمایش و سرمایشی خبر داد و گفت: برای اتمام این پروژه ۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کتابخانه عمومی روستای آبکنار شهرستان بندر انزلی در ۱۸ بهمن ماه سال ۱۳۹۲ بر اثر بارش برف سنگین دچار خسارات فراوان و به کل تخریب شد که آغاز عملیات احداث این کتابخانه در سال ۱۳۹۳ با اسکلت بتنی آغاز و در سال ۱۳۹۸ با تزریق اعتبارات لازم سرعت بیشتری گرفت.