سخنگوی شورای شهر رشت گفت: کودکان و نوجوانان سرمایه های آینده سرزمین هستید و باید از فعالان کودک در این عرصه حمایت شود.

به گزارش ندای گیلان، فاطمه شیرزاد در مراسم جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان که در راستای جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت ،ضمن تقدیر از عملکرد ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت به واسطه اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: این حرکت اقدام خوبی در راستای توسعه کتابخوانی است.

سخنگوی شورای شهر رشت افزود: اتفاقات خوبی در حوزه کتاب در رشت افتاده است و در واقع یکی از دستاوردهای شکوهمند انقلاب توجه به موضوع کتابخوانی می باشد و گام های خوبی در این راستا برداشته شده است.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان سرمایه های آینده سرزمین هستید و باید از فعالان کودک در این عرصه حمایت شود.

شیرزاد تصریح کرد: امیدواریم در حوزه فرهنگی به آثار کودکان و نوجوانان بیشتر توجه شود و مسئولان بیش از گذشته به این مبحث بپردازند. امید داریم که بتوانیم اقدامات اساسی در این راستا انجام دهیم و بار دیگر در راهپیمایی 22 بهمن ماه اقتدار ایران اسلامی را به نمایش بگذاریم.

مرتضی عاطفی، شهردار منطقه 2 رشت نیز، افزود: اولین مرحله است که جام باشگاه های کتاب در رشت برگزار شد و امیدواریم طی سال های آینده نیز این حرکت تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: گیلان و رشت با توجه به سرانه مطالعه بالایی که در اینجا وجود دارد وقتی توانستیم در بحث شهر خلاق خوراک شناسی در دنیا مطرح شویم درخصوص مطالعه کتاب به عنوان غذای روح هم می توانیم تاثیرگذار باشیم.

شهردار منطقه 2 رشت خاطرنشان کرد: در عصری که فضای مجازی دنیای ما را احاطه کرده است نباید کتاب را به فراموشی بسپاریم و از طریق مطالعه به رشد فرهنگ کشورمان و شهرمان کمک کنیم.