سید امیرحسین علوی با بیان اینکه بودجه مصوب سال جاری شهرداری این شهر 600 میلیارد تومان است، اظهار کرد: تحقق این بودجه نیازمند همت و تلاش بسیار است.

ندای گیلان:سید امیرحسین علوی با بیان اینکه بودجه مصوب سال جاری شهرداری این شهر 600 میلیارد تومان است، اظهار کرد: تحقق این بودجه نیازمند همت و تلاش بسیار است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته طرح‌هایی مورد مطالعه گرفت که خروجی نداشت، تصریح کرد: برخی مطالعات مانند رودخانه‌های رشت و زباله سراوان به نتیجه نرسیده و باید برای تحقق آنها تلاش زیادی صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: امیدواریم شهردار رشت بتواند در کنار توسعه شهری در زمینه مسایل فرهنگی و اجتماعی اقدام‌های مفیدی انجام دهد و فضا را به طرفی ببریم که برای مردم یادگاری‌های خوبی به‌جا گذاشته شود و از رشت به نیکی یاد کنند.

وی حرکت برنامه‌محور را امری ضروری دانست و گفت: ایده‌محور کافی نیست و باید برنامه‌محور حرکت کرد تا مشکلات شهری برطرف شود.

علوی مطالبات شهرداری رشت را از دغدغه‌های مهم این نهاد عنوان کرد و یادآور شد: مطالبات شهرداری رشت در حوزه‌های مختلف پراکنده است و بیش از 600 میلیارد تومان مطالبه دارد.

وی وصول مطالبات شهرداری رشت را در انجام اقدام‌های توسعه‌ای تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: پیگیری حقوقی مطالبات به عزم مدیریت ارشد شهرداری برمی‌گردد که باید پیگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت درباره وضعیت قرارداد شهربازی پارک قدس رشت تصریح کرد: قراردادهای سنوات گذشته در حوزه‌های مختلف بد تنظیم شده و کار تحقیقاتی و درست صورت نمی‌گرفت که قرارداد شهربازی از جمله آن است.

وی با اشاره به اینکه باید سرمایه‌گذار جدید در زمینه شهربازی پارک قدس رشت ورود کند، گفت: در زمینه شهربازی سرمایه‌گذاران جدیدی ورود کرده‌اند اما هنوز قطعی نشده است.

علوی برنامه‌ریزی در حوزه ترافیک شهر رشت را از ضروریات دانست و خاطرنشان کرد: طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهر رشت پس از سال‌ها هنوز تصویب نشده است.

وی تغییر رفتار سفر و فرهنگ تردد در شهر رشت را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: وسایل جایگزین و سیستم‌های حمل و نقل عمومی باید تعریف شود و برخی مسیرها مانند باقرآباد برای بخش حمل و نقل کارایی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت درباره فعالیت این شورا متذکر شد: شورای شهر رشت بیش از حد تلاطم دارد و مشوش است و این امر موجب شده تا کارایی لازم را نداشته باشد و باید برای آرام کردن فضا توان خود را به‌کار گیریم.

وی همچنین به شایعه حضورش در انتخابات آینده مجلس اشاره کرد و یادآور شد: بنده هیچ انگیزه‌ای برای حضور در انتخابات ندارم و ترجیح می‌دهم عضو شورا باقی بمانم و به مردم شهرم خدمت کنم.