مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به فعال شدن کارگروه رفع موانع تولید در استان برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی، گفت: صاحبان صنعت باید از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش نداي گيلان: طهمورث لاهوتی اشکوری اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته بخش اعظم مشکلات صنایع گیلان مربوط به حوزه بانکی ست و لذا در صورت همکاری مدیران بانک‌ها این مسائل قابل حل است.

وی به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در گیلان به منظور بررسی مشکلات صنعتگران و علل آن اشاره کرد و افزود: اعضای این کارگروه با حضور در شهرستانهای مختلف مسائل موجود را بررسی کردند.

لاهوتی یادآور شد: پیش از تصویب قانون رفع موانع تولید در مجلس شورای اسلامی، کارگروه حمایت از تولید بصورت ابتکاری در گیلان تشکیل شد و هم اکنون نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیرخانه مرکزی کارگروه فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از صدور بیش از ۶۰۰ مصوبه توسط کارگروه مذکور خبر داد و گفت: جلسات این کارگروه هر هفته در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانکهای عامل نیز برای شرکت در جلسات کارگروه رفع موانع تولید دعوت می‌شود، خاطرنشان کرد: ارائه راهکار برای برطرف کردن مشکلات، بررسی اختلاف واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی و کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی از مهم‌ترین وظایف این کارگروه است.

لاهوتی با اشاره به اهتمام دولت برای کمک به صاحبان صنایع و رونق بخشیدن به تولید داخلی، تاکید کرد: اجرای صحیح قانون رفع موانع تولید موجب ایجاد تحول اقتصادی در کشور خواهد شد.