رئیس کل دادگستری گیلان از اتخاذ تدابیر لازم برای تسریع در روند صدور سند زمین‌های حریم دریای خزر در گیلان به نام دولت خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حجت الاسلام حمزه‌ خلیلی در شورای حفظ حقوق بیت المال در دادگستری، بر ضرورت تعامل منطقی و قانونی مجموعه‌  دستگاه‌های دست اندرکار برای تسریع در روند صدور سند برای زمین‌های حریم دریای خزر در استان به نام دولت تاکید کرد و افزود: دستگاه قضا مصوبه ایی را تدوین و ابلاغ می‌کند تا با حفاظت از زمین‌های ساحلی ، این زمین ها از هرگونه دست اندازی و تصرف محفوظ بماند.

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز در این نشست گفت : صدور سند برای زمین‌های ملی کشور با اجرای طرح کاداستر قابل تحقق است.

محمود سلطانی با بیان اینکه در حال حاضر طرح کاداستر برای بیش از ۹۵ درصد از زمین‌های ملی گیلان اجرا شده ، افزود : با مصوبه‌ی نشست امروز ، زمینه صدور سند برای زمین‌های حریم دریای خزر در گیلان به نام دولت مهیا شد.

فلاح میری دادستان رشت هم از عزم جدی دستگاه قضا برای حفاظت از انفال الهی و زمین‌های ملی و همچنین گره گشایی از موانع بین بخشی خبر داد و افزود: با مصوبه‌ی دادگستری ، روند صدور سند برای زمین‌های حریم دریای خزر در گیلان به نام دولت تسریع خواهد شد.