معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سرطان معده یکی از سرطان های شایع کشور و استان است گفت: لازم است مردم از مصرف نمک و غذاهای دارای نیترات‌ مثل ماهی دودی پرهیز کنند.

به گزارش ندای گیلان، آبتین حیدرزاده با اشاره استفاده زیاد مصرف نمک در گیلان گفت: نمک اضافی زمینه ساز بیماری فشارخون خواهد بود و توصیه ما این است که نمک را از سر سفره‌های خود حذف کنیم.

حیدرزاده با بیان اینکه در رژیم غذایی رعایت اصول تنوع و تعادل از ضرورت هاست، یادآور شد: در رژیم غذایی هیچ نوع حذف و منع ماده غذایی نداریم.

وی با بیان اینکه یازدهمین بسیج ملی اطلاع رسانی تغذیه از ۱۵ تا ۳۰ دی‌ماه ۹۹ در سراسر استان گیلان در حال اجرا است، افزود: رعایت الگوی غذایی سالم در شرایط عادی لازمه برخورداری از سلامت است، اما در بحران‌هایی مانند کرونا، تبعیت از یک الگوی تغذیه ای سالم یکی از مهمترین و اساسی‌ترین عوامل در تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت محسوب می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سرطان معده یکی از سرطان های شایع کشور و استان است گفت: لازم است مردم از مصرف غذاهای دارای نیترات‌ مثل ماهی دودی پرهیز کنند.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه مصرف زیاد نمک زمینه ساز سرطان ها است گفت: استفاده از غذاهای مانده در یخچال نیز می تواند در شیوع سرطان ها موثر باشد.