صدوهشتادو ششمين جلسه شوراي اسلامي شهر رشت همزمان با روز بزرگداشت شيخ بهايي و روز معمار در صحن علنی این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،صدوهشتادو ششمين جلسه شوراي اسلامي شهر رشت همزمان با روز بزرگداشت شيخ بهايي و روز معمار در صحن علنی این شورا برگزار شد.
باقري خطیبانی عضو شوراي شهر در نطق پیش از دستور اظهار کرد:از عمر شوراي چهارم زماني كمي مانده است،زمان خوبي است  كه بدانيم كدام يك از ما در آزمون انتخاب مردم سربلند مي شويم و آيا تاكنون امانتدار خوبي بوده ايم.
وي همچنین با انتقاد از آمار بالای احکام جابجایی در شهرداری رشت خطاب به سایر اعضای شورا گفت:آيا شوراي چهارم توانسته است عدالت را در توزيع امكانات رعايت كند؟

عضو شورای شهر رشت همچنین خواستار پرداخت حقوق معوقه پاکبانان شهرداری رشت شد.

*شورای چهارم رشت به مراتب بهتر از شورای قبل بود/اگر خلافی صورت گرفته گزارش شود

رجبي ویسرودی در پاسخ به نطق باقری اظهار داشت: اگر چه بدهي ها زياد است اما بي شك عملكرد شوراي چهارم به مراتب بهتر از شوراي گذشته بود.
وي تصريح كرد:بايد واقعيت ها گفته شود،شوراي چهارم علي رغم اختلاف سليقه ها در رابطه با منافع مردم اقدامات مثبتي داشتند.
رجبي  با تاکید بر اینکه اگر شهرداری خلافي مرتكب شده بايد گزارش داده شود و به تبع آن بررسي هاي لازم صورت گيردگفت:همه ما از شهروندان اين شهر هستيم و بايد براي بهتر كردن آن تلاش كنيم و پشتيبان هم باشيم.

*ضرورت رسیدگی به ساخت و ساز در زمین های دارای سند نسخی
اسماعیل حاجي پور در این جلسه با اشاره به زمين هاي نسخي موجود و ساخت و سازهاي غيرمجاز در شهر گفت:در گذشته با اسناد نسخي پروانه ساخت داده ميشد اما اكنون اين كار خلاف قانون شمرده مي شود و نياز است در اين زمينه توجه بيشتري شود.
همچنين رفيعي نوده اي عضو ديگر شورا  در رابطه با مشكل زمين هاي نسخي در شهر گفت:تمام زمين ها توسط دولت سند دارند اما در گذشته زمين ها توسط كشاورزان تكه تكه شدند به فروش رسيدند و ساختمان هايي در اين زمين ها ساخته شده كه فاقد سند هستند .
وي افزود: اكنون تنها راه حل موجود اين است كه شهرداري قبل از ساخت، اجازه ديوارگذاري دهد تا صاحب زمين اقدام به گرفتن سند كرده و سپس پروانه ساخت بگيرد.
همچنين طرح دوفوريتي در بحث تعيين و تكليف زمين هاي نسخي در اين جلسه توسط عضو شورا ارائه شد.

*پیشنهاد طرح ساخت 104 ایستگاه اتوبوس
در ادامه ،طرح ساخت و نصب و بهره برداري از ١٠٤ ايستگاه اتوبوس همراه با ٢٠٠ استند تبليغاتي در شهر توسط رسولي رييس كميسيون حمل و نقل شهري مطرح شد.
رسولي در خصوص متذكر شد: يكي از مشكلاتي كه هميشه ديده شده بحث ايستگاه هاي نامناسب و بهسازي آنها بوده كه با توجه به نيازي كه داشتيم به لحاظ فني چنين طرحی را  ارائه داديم.

اين طرح جهت بررسي به كميسيون بودجه ارائه شد.

*قول کمک مالی به تیم سپیدرود رشت عملی شود

در ادامه اين جلسه ،رفيعي نوده اي با آرزوي موفقيت براي تيم سپيدرود گفت:با توجه بازيهاي آخر تيم سپيد رود قولي كه در رابطه با كمك مالي براي اين تيم در نظر گرفته شده بايد عملي شود.

نيكومنش نايب رييس شوراي اسلامي شهر رشت هم در این جلسه خواستار رسیدگی به حقوق معوقه برخی از کارکنان شهرداری رشت  شد.