عضو شورای عالی استانها گفت:شورای پنجم رشت باید بتواند با تعامل، مشورت، همفکری و همدلی امور شهر را اداره کند.

به گزارش ندای گیلان ابراهیم محبی در سخنانی به مناسبت گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و همچنین تبریک ولادت حضرت امام سجّاد (ع)، برخود فرض می دانم که صمیمانه ترین تشکر و تقدیر قلبی خویش را نثار همه خواهران و برادرانی که ردای پرافتخار معلّمی را بر تن دارند نمایم

اینجانب بدین وسیله مزید توفیقات و سربلندی معلمان مخلص، زحمتکش و بی ادعا را در گسترش علم، فرهنگ و ادب از محضر خداوند منان مسئلت می نمایم.

در آستانه پنجمین دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر رشت قرار داریم. انتخاباتی که پرونده شانزده سال از تصمیم گیری ها، رویدادها و تاریخ دیار باران را ورق زده و برگ های تازه ای را فرا روی کلانشهر رشت خواهد گشود.

بی گمان شوراها را می توان مردمی ترین نهاد مدنی دانست که از متن مردم برخواسته شدند، شوراها زبان گویای مردم هستند و می توانند تمام خواسته ها و نیازمندی های خود را از مسئولان مطالبه کنند.

اما سوالی که ممکن است به ذهن هر شهروند دلسوخته و یا مدیر دغدغه مند رسیده باشد این است که آیا دستاورد گذشته نزدیک و دوره های اخیر شورا خصوصا دوره ی چهارم برای شهرمان و شهروندان فهیم چقدر بوده است؟ آیا خدمات ارائه شده از سوی شوراها از زمان تشکیل تا به الان به میزانی بوده است که بتوان به عنوان گامی شانزده ساله بدان افتخار کرد؟

فرض محال را بر عدم وجود این نهاد که اعضای آن  توسط مردم و با رای مستقیم شهروندان انتخاب می شوند می گیریم و این سوال را از خود می پرسیم که آیا شهر رشت بدون شورا قادر به دستیابی به آنچه که هم اکنون با وجود این نهاد دارد نبود؟

شورای پنجم رشت باید بتواند با تعامل، مشورت، همفکری و همدلی امور شهر را اداره کند و اگر برنامه ها مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد با رفع نواقص و تقویت محاسن، می توان در عرصه خدمت رسانی به مردم با فرهنگ رشت و توسعه همه جانبه این شهر توفیق بیشتری کسب نمود.

شورای شهر ‌جهت پیشبرد سریع برنامه‌ های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی،‌ فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی تشکیل می شود‌. بنابر این حصول اجماع حداکثری و گرایش غیر احساسی رای دهندگان به افراد مورد نظرشان دور از دسترس نیست

رشتوندان عزیز و با فرهنگ کلانشهر رشت نیک می دانند که فردا در بستر امروز ساخته می شود و رای امروزشان تاثیر مستقیم بر وضعیت فردای شهرشان دارد بنابراین آحاد مردم با حضور در انتخابات به طور مستقیم در اداره امور مشارکت دارند و مردم نمایندگان شایسته خود را در پارلمان محلی انتخاب می کنند.

شورای عالی استان ها نیز مرکب از نمایندگان شوراهای استان به منظور جلوگیری از تبعیض و ‌جلب همکاری در تهیه برنامه‌ های عمرانی و رفاهی استان ها و نظارت بر اجرای هماهنگ آن، تشکیل شده است که بنده نیز مفتخر به عضویت در این شورا هستم.

لذا با تجمیع این دو یعنی انتخاب آگاهانه رای دهندگان و پس از آن نظارت همه جانبه بنده و دیگر اعضای شورای عالی استان می توان به آینده شورای پنجم بیش از دوره های پیشین جهت خدمت صادقانه و توسعه هر چه بیشتر کلانشهر رشت امیدوار بود.

امیدوارم عملکرد همه عزیزان در شوراها به گونه ای باشد که رضایتمندی خداوند و مردم را در برداشته باشد.