نایب رئیس‌شورای اسلامی شهر رشت گفت:یکی از دلایل اصلی کندی روند توسعه کلانشهر رشت برخورد سیاسی با مسئله مدیریت شهری است

نایب رئیس‌شورای اسلامی شهر رشت با حضور در دفتر خبرگزاری ایلنا  و ندای گیلان ضمن بازدید از تحریریه خبر، طی گفت وگویی با تقدیر از توجه خبرگزاری ایلنا به حوزه مدیریت شهری و پرداختن موضوعی و موثر در این حوزه مهم بیان داشت: باید به نوبه خود از رسانه‌هایی که در حوزه مدیریت شهری، کمک حال شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری برای خدمت بهتر به مردم هستند و در این راه تلاش می‌کنند، حمایت کنیم.

مظفر نیکومنش درباره عملکرد شهردار رشت گفت: از مدیری و شهرداری که دنبال خلاقیت و توسعه و عمران وآبادی و تغییر در شهر است در هر شرایط باید حمایت شود که بنده به نوبه خود از شهردار موفق و نواندیش رشت حمایت کرده ام.

 وی ضمن تقدیر از زحمات محمدعلی‌ثابت‌قدم افزود: با توجه به وضعیت موجود اقتصادی‌کشور، شهردار رشت به خوبی توانسته در توسعه شهری عمل کند.

نیکومنش بیان داشت: توسعه شهر باید خارج از موضوع جناحی دیده شده و از تمامی ظرفیت ها برای توسعه شهراستفاده کرد.

وی تصریح کرد: مسائل عمران و آبادانی شهر نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی و جناحی قرار گیرد که این موضوع یکی از مشکلات و آسیب های جدی شهر رشت است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی کندی روند توسعه کلانشهر رشت برخورد سیاسی با مسئله مدیریت شهری است که این موضوع باید به کلی از صحنه مدیریت شهری جدا شده و عمران و آبادانی و توسعه شهری را از مسائل سیاسی و جناحی تفکیک کرد و به این حوزه فراجناحی نگاه کرد.

وی افزود: در حال حاضر شهر رشت با توجه به قدمت تاریخی و فرهنگی که دارد در سطح کشور و دنیا مطرح است، اما هنوز با جایگاه واقعی خود فاصله دارد که برای رسیدن به آن جایگاه واقعی باید تلاش شود.

نیکومنش با اشاره به اینکه شهر رشت ظرفیت و پتانسیل این را دارد که پیشرفت کرده و به شهراول کشور تبدیل شود افزود: اخیراً طی سفری که به کشور سوئد جهت شرکت در همایش شهرهای خلاق جهان در یونسکو داشتیم، بنر پیاده راه فرهنگی شهر رشت را در ورودی این نشست که ۷۷ کشورجهان  در آن شرکت داشتند نصب کرده بودند که افتخاری بزرگ برای شهر رشت و رشتوندان در دنیا است.

وی با بیان اینکه شهردار رشت با کمترین امکانات، بهترین کارها را انجام داده است که در طول سالیان متمادی و در سطح کشور کم سابقه است افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی شهر، ثابت قدم از نظر کاری با تمام ظرفیت در حال تلاش است که در این برهه از زمان همه ما وظیفه کمک و حمایت از تیم مدیریت شهری را برعهده داریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت در رابطه با عملکرد روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت که تمامی امورات ثبت شهر رشت بعنوان شهرخلاق خوراک در یونسکو را نیز بعهده داشت گفت: مدیریت جدید روابط عمومی تا به الان بسیار موفق عمل کرده است و توانسته بخوبی شهر رشت را در دنیا مطرح نماید که یک افتخار بسیار بزرگ برای تاریخ رشت و همه شهروندان رشت است.

 وی افزود: ثبت رشت بعنوان شهر خلاق خوراک، یکی از بهترین فرصت ها در دنیا محسوب می شود که می تواند یک فرصت بی نظیر برای جذب سرمایه گذار به شهر و استان گیلان باشد.

نیکومنش افزود: این برند و کرسی در اختیار شهر رشت است که سایراستانها از این امتیاز محروم هستند و مدیران استانی و سرمایه گذاران و دست اندرکاران باید با حمایت خود برای توسعه و درآمد پایدار شهر و ایجاد اشتغال تلاش کنند.