در مراسمی امروز با حضور دکتر دارابی معاون امور استان های رسانه ملی محمد باقر باقرزاده به عنوان مدیرکل جدید مرکز گیلان معرفی شد.

به گزارش ندای گیلان،معاون امور استان های صدا و سیما در این مراسم با بیان اینکه رسانه ملی متعلق به مردم و زبان مردم است گفت : افتخار رسانه این است که زیر نظر رهبر معظم انقلاب است.
علی دارابی با بیان اینکه رسانه ملی باید حامی و همراه مسئولان باشد افزود : رسانه ملی از اینکه او را رسانه دولتی قلمداد کنند نباید هراس داشته باشد ، دولت ها برخاسته از رای اکثریت مردم اند و انعکاس مشکلات مردم ، عملکرد مسئولان و تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام افتخار صدا و سیما است.
وی خاطر نشان کرد : ایران در زمان کنونی به کارگاه بزرگ سازندگی و پیشرفت تبدیل شده است و رسانه ملی باید منعکس کننده تلاش ها برای تسریع در پیشرفت و توسعه کشور باشد.
معاون امور استان های صدا و سیما با اشاره به اینکه رسانه ملی باید با تولید برنامه های فاخر و پژوهش محور بیشتر با مخاطبان ارتباط برقرار کند گفت : صدا و سیما باید هویت مردم را حفظ کند.
علی دارابی به نقش رسانه ملی در تبیین ارزش های اسلامی و انقلابی اشاره و تصریح کرد : تولیدات این رسانه مبتنی بر معیارها و ارزش های دینی و اخلاقی است.
وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان در 40 سال گذشته توطئه های مختلفی برای ضربه زدن به انقلاب و نظام به کارگرفتند افزود : اگرچه کشور نواقص و مشکلاتی دارد اما نباید همه آنها را به دشمنان نسبت دهیم ، بلکه باید با پرهیز از بزرگ نمایی مشکلات تلاش مسئولان نظام را برای خدمت به مردم بیشتر انعکاس دهیم.
معاون امور استان های رسانه ملی در ادامه با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی گیلان و نقش مردم این دیار در پرچمداری برای مبارزه با دشمنان و گسترش تشیع گفت : گیلان با ویژگی هایش مینیاتوری از ایران است.
دکتر علی دارابی گیلان را خاستگاه علما و مفاخر سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و مذهبی و 8 هزار شهید دانست و افزود : نشان دادن توانمندی ها و شناساندن بیشتر گیلان وظیفه رسانه ملی است که نیازمند کار و تلاش بیشتری در سایه وحدت و همدلی است.
وی در ادامه به ساخت سریال مادر در گیلان اشاره کرد و گفت : برای نخستین بار در تاریخ صدا و سیما یک سریال 300 قسمتی ساخته می شود که در آن تاریخ فرهنگی ، اجتماعی ایران با تمرکز بر استان گیلان معرفی می شود.
معاون امور استان های رسانه ملی خاطر نشان کرد : همچنین در سریال مادر تلاش می شود آداب و رسوم، وحدت اقوام، همزیستی مسالمت آمیز اهل تسنن و تشیع ، مبارزات و مجاهدت های گیلانیان و ظرفیت های خدادادی این استان منعکس شود.
دارابی به ساخت سریال گنج شیری در گیلان هم اشاره کرد و گفت : این سریال آماده شده است که بزودی پخش می شود.
وی در ادامه با بیان نقش صدا و سیمای مرکز گیلان در جذب مخاطبان خارج از کشور ، از استاندار خواست زمینه مبادلات و تولید مشترک برنامه با کشورهای حاشیه دریای خزر را فراهم کند تا زمینه صدور بیشتر اندیشه های انقلاب اسلامی فراهم شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این مراسم به نقش رسانه ملی در تنویر افکارعمومی اشاره کرد و گفت : رسانه ملی نقش اثرگذاری در ارتقای فرهنگ عمومی دارد و باید به وظیفه عظیم انقلابی خود بیشتر عمل کند.