نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با بیان اینکه شاهد شیب نزولی ابتلاء به ویروس کرونا در استان هستیم،گفت:با کمک نوبخت مطالبات بیمه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تا پایان شهریور ۹۸ پرداخت شد و امکانات درمانی بیمارستان های گیلان ارتقاء یافت.

به گزارش ندای گیلان،محمد حسین قربانی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش کادر درمان و پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی، ستاد مبارزه با کرونا استان گیلان و مردم و اصناف شاهد شیب نزولی ابتلاء به ویروس کرونا در این استان هستیم.

وی با اشاره به سفر برخی از هموطنان، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌ها ما و کادر درمان و پرستاران موج دوم شیوع ویروس کرونا بعد از پایان تعطیلات نوروز است.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان به برگزاری جلسه ستاد مبارزه با کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: در این جلسه درباره تأمین نیازهای بخش خصوصی، توجه به نیازهای مردم و کاهش التهاب بازار و همچنین پیگیری راه اندازی بیمارستان صحرایی در سایت لاکان بحث و بررسی شد.

قربانی راه اندازی بیمارستان به منظور ایجاد یک پشتوانه برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است، افزود: به صورت جدی در حال پیگیری راه اندازی بیمارستان صحرایی در سایت لاکان هستیم.

وی با اشاره به مطالبات حوزه بهداشت و درمان و با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته مطالبات سال‌های ۹۳ و ۹۴ پرداخت شده است، تصریح کرد: لازم به ذکر است که مطالبات بیمه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تا پایان شهریور ۹۸ پرداخت شد.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با بیان اینکه متأسفانه این استان در حوزه زیرساخت‌های بهداشت و درمان دارای ضعف و مشکل است، بیان کرد: شیوع ویروس کرونا سبب شد تا بخشی از مشکلات برطرف شود.

وی افزایش تخت‌های ای سی یو بیمارستان رازی رشت از به ۳۸ تخت اشاره کرد و افزود: پیش از این بیمارستان تنها هشت تخت آی سی یو داشت. همچنین در این مدت هشت دستگاه سی تی اسکن، و ۱۱ دستگاه اکسیژن ساز برای مراکز درمانی استان گیلان تأمین شده است.