مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان گفت: عمده‌ترین کالاهای حمل شده شامل سیمان، انواع آهن‌آلات، شمش آهن، میلگرد، چوب و گندم بوده که توسط ۵۸۱ هزار سفر جابجا شده است.

ندای گیلان:مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان گفت: عمده‌ترین کالاهای حمل شده شامل سیمان، انواع آهن‌آلات، شمش آهن، میلگرد، چوب و گندم بوده که توسط ۵۸۱ هزار سفر جابجا شده است.

 ناصر آل‌محمدی گفت: طی سال گذشته، ۸ میلیون تن کالا از استان گیلان حمل شد که این آمار در مقایسه با مدت  مشابه سال گذشته، ۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: با مقایسه عملکرد شهرهای مهم استان، شهرستان انزلی با جابجایی بیش از 2.5 میلیون تن کالا رتبه اول را به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستان‌های رشت، رودبار و سیاهکل رتبه‌های دوم، سوم و چهارم را به دست آوردند.

آل‌محمدی ادامه داد: عمده‌ترین کالاهای حمل شده طی مدت مذکور شامل سیمان، انواع ورق آهنی، آهن‌آلات، شمش آهن، میلگرد، چوب و گندم بوده که توسط ۵۸۱ هزار سفر جابجا شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶۳ شرکت حمل و نقل کالا و بیش از ۷ هزار دستگاه وسیله نقلیه باری در استان گیلان فعال هستند، در سال گذشته ۶ میلیون نفر مسافر طی ۷۰۹ هزار سفر به مقاصد داخل و خارج استان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی عزیمت کردند.

وی سپس با اشاره به اینکه ۵۵ درصد جابجایی مسافر در سال گذشته در قالب سفر درون استانی و ۴۵ درصد نیز در قالب سفر برون استانی صورت پذیرفته است گفت: سرانه سفر با وسائط نقلیه حمل و نقل عمومی مسافری در استان به ترتیب اتوبوس 15.6 نفر، مینی‌بوس 16.1 نفر، سواری و ون 4.1 نفر بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان گفت: از کل سفرهای انجام یافته ۱۲۲ هزار و ۸ سفر توسط اتوبوس، ۱۲۳ هزار و ۷۸۱ سفر با مینی‌بوس و ۴۶۲ هزار و ۸۲۱ سفر نیز توسط سواری انجام گرفته و طی این مدت به ترتیب شهرستان‌های رشت با جابجایی ۳ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۴۴۲ نفر، لاهیجان با ۵۶۵ هزار و ۸۱۲ نفر و انزلی با ۵۰۳  هزار و ۲۹۱ نفر مسافر بالاترین آمار جابجایی را به خود اختصاص دادند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۱۲ شرکت حمل و نقل مسافر برون‌شهری در گیلان فعال هستند، به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان اشاره کرد و افزود: ۱۰ هزار و ۳۲۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در گیلان فعالیت می‌کنند که ۳ هزار و ۳۴۷ دستگاه مربوط به بخش حمل و نقل مسافر است.