معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه اگر ورود سپاه نبود، تحریم می توانست ایران را زمین‌گیر کند، گفت: تهدید بزرگ ورود نیروهای تکفیری در منطقه با سد محکم توان نظامی سپاه مواجه شد.

به گزارش ندای گیلان سردار رسول سنائی راد در گفتگو با مهر، با اشاره به تاثیرات سپاه پس از انقلاب اسلامی ایران اظهارداشت: تقریبا در چنین روزی مجموعه هایی که تحت عنوان پاسدار نامیده می شدند و بیشتر در تهران حضور داشتند، ذیل فرمان حضرت امام (ره) رسمیت یافتند و هسته اصلی نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به ثمر نشست.

بخشی از این گفتگو در ذیل آورده شده است:

سنائی با بیان اینکه تشکیل سپاه با پیروزی انقلاب اسلامی و اقدام خودجوش بسیاری از انقلابیون که دغدغه حفظ انقلاب را داشتند، شروع می شود، گفت: وقتی در ادامه، کارشکنی هایی از سوی برخی از نیروهای سیاسی آن زمان شکل می گیرد و عدم حمایت دولت موقت باعث می شود با فرمان حضرت امام (ره)، به این پاسداران رسمیت داده شود.

سردار سنائی راد ادامه داد: تفکر این بود که با وجود ارتش و شهربانی، نیازی به یک نهاد دیگر نظامی نیست. در واقع با نگاه موقت به کمیته و نیروهای پاسدار نگریسته می شد اما با نگاه بلند حضرت امام (ره)، مجموعه نیروهای انقلاب و طرفدار انقلاب، متقاعد شدند سپاه شکل بگیرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: وقتی ذیل فرمان امام ماموریت های سپاه احصاء می شود، از مقابله با ضدانقلاب و امنیت در شهرها تا ورود به عرصه عمرانی در همان مراحل اولیه پیش بینی می شود.

ورود تکفیری ها در منطقه با سد محکم سپاه مواجه شد

سردار سنائی راد با اشاره به اینکه در سطح منطقه نیز امروز قدرت منطقه ای سپاه، قدرتی است که می تواند به تامین امنیت منطقه ای کمک کند، تصریح کرد: تهدید بزرگی مثل تهاجم فرهنگی و ورود نیروهای تکفیری در منطقه با سد محکم توان نظامی سپاه مواجه شده و در عراق و سوریه اگر نتوانسته اند موفق شوند و یک مرکز فتنه را تشکیل دهند، در واقع توان نهضتی سپاه بوده که به این مسئله کمک کرده است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: امروز مظلومان فلسطینی و لبنانی با حمایت نیروی قدس سپاه و توان نهضتی سپاه می توانند در مقابل تجاوز صهیونیست ها ایفای نقش کنند.

وی سپاه را دارای عمقی مردمی دانست و تصریح کرد: سپاه از حمایت رهبری و مردم برخوردار است. برخی با موقت دانستن این نهاد، معتقد بودند که کار سپاه نباید ادامه یابد اما ایفای نقش قاطعی که در مقابله با ضد انقلاب در سال ۵۸ در کردستان توسط سپاه شکل گرفت، منجر به تائید رهبر کبیر انقلاب شد.

سردار سنائی راد با تاکید بر کلام ماندگار امام خمینی مبنی بر اینکه اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، گفت: برچسب هایی مثل اسلام هراسی، ایران هراسی و سپاه هراسی، برای مقابله با سپاه است و گاهی متاسفانه برخی افراد مغرض یا ناآگاه در داخل آن را تکرار می کنند.

حضور سپاه در عرصه سازندگی به عمد مورد تهاجم قرار می گیرد

وی سپاه را یک نهاد کارآمد برای مردم و نظام برشمرد و افزود: برخی از ادعاها و شبهه پراکنی ها، ناآگاهانه و یا مغرضانه است. گاهی حضور سپاه در عرصه سازندگی به عمد به عنوان فعالیت اقتصادی مورد تهاجم قرار می گیرد در صورتی که واقعیت این است که مطابق قانون اساسی، این کار قانونی است.

سردار سنائی راد ادامه داد: اگر ورود سپاه به برخی عرصه ها نبود، تحریم می توانست ایران را زمین‌گیر کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخ عملی سپاه در مقابله با تحریم را افزایش توان موشکی برشمرد و گفت: این صنعت در شرایط تحریم به وجود آمده و بسیاری از هجمه ها علیه سپاه برای خنثی سازی این نقش است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سپاه از یک نیروی برای مقابله با ضد انقلاب، به سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی تبدیل شد، گفت: در ادامه نیز دو نیروی قدس یعنی واحد نهضتی سپاه و بسیج برای عمق‌بخشی فرهنگی در جهت مقابله با جنگ نرم شکل گرفت.