نماینده ولی فقیه در گیلان ایجاد فضای مناسب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات را اولویت نخست عنوان کرد و گفت: البته در کنار حضور حداکثری مردم، سلامت انتخابات بسیار مهم است و نباید سلامت را فدای حضور حداکثری کنیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار اعضای هیئت نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گیلان اظهار کرد: از افتخارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که پس از انقلاب بیشترین انتخابات و نگاه مردمی را در دنیای امروز بشر داشته است.

وی به توجه ویژه مقام معظم رهبری به مردم اشاره کرد و افزود: در حکومت و نظام ولایی اسلام موضوع مردم مطرح است زیرا همین مردم بودند که امام(ره) را برای ایجاد انقلاب عظیم اسلامی حمایت کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ایجاد فضای مناسب برای حضور حداکثری مردم اولویت نخست در انتخابات است، تصریح کرد: البته در کنار حضور حداکثری مردم، سلامت انتخابات بسیار مهم است و نباید سلامت را فدای حضور حداکثری کنیم.

آیت الله فلاحتی، مردم مومن انقلابی را به وجود آورنده انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: در ۴۰ سال گذشته همین مردم مومن بودند که انقلاب را حفظ کردند.

وی، مطالبه نخست مردم شهید داده و حافظ انقلاب اسلامی را توجه دقیق بر نظارت عنوان کرد و گفت: موضوع نظارت دقیق بر انتخابات حائز اهمیت است زیرا در اجرا ممکن است هرگونه خللی ایجاد شود بنابراین آنچه می تواند جلوی خلل را بگیرد، نظارت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه ناظران باید افراد صالحی باشند، خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش امام(ره) مبنی براینکه مجلس عصاره آدم های صالح است؛ لذا افراد صالح باید به مجلس بروند اما بعضی مواقع آدم هایی هستند که موج ایجاد کرده و خودشان موج سواری می کنند.

امام جمعه رشت اضافه کرد: در اینجا مردم تقصیر ندارند و مشاهده می کنند چه کسی می تواند مشکل آنها را برطرف کند بنابراین باید به جوانان میدان داده شود البته جوان پخته انقلابی که دارای فهم مدیریت سیاسی اجتماعی باشد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نسبت به دنیای پیرامونی خود باید توجه داشته باشیم، تصریح کرد: اکنون شرایط طوری رقم خورده که می توانیم صالحان را وارد میدان کنیم زیرا دشمن به طور کامل در موضع ضعف است.

وی بر حفظ آبروی افراد در انتخابات تاکید کرد و گفت: اگر در فرآیند کار کسی رد صلاحیت شد، گفتمان باید طوری باشد که آبروی فرد حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه فتنه خط قرمز ماست، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همچنان بر موضوع فتنه اصرار دارند بنابراین کسانی که سر در لاک فتنه دارند باید به طور عملی بگویند از فتنه گران و اتاق فکر فتنه بیزاری می جویند.

آیت الله فلاحتی، مقام معظم رهبری را ستون خیمه نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: رهبری در نظام ولایی و حاکمیت دینی ستون است و فتنه را خط قرمز اعلام کرده اما متاسفانه بعضی ها که جزو فتنه گران بودند، را در همین استان مسئول کردند و این خط قرمز باید رعایت شود اما بعضی ها می خواهند آن را محو کنند.

آیت الله فلاحتی به فراهم بودن شرایط داخلی و دنیای پیرامونی برای وارد شدن پاکان و صالحان در میدان اشاره کرد و افزود: بر حضور حداکثری مردم در انتخابات توسط رسانه ها کار شود ضمن اینکه به مردم اطمینان دهید که امنای شما هستیم.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی، رهبری، قانون اساسی و انجام تکلیف دینی خطوط قرمز ما است، تصریح کرد: اگر هر جا با این چهار مشی حرکت کنیم، خدا کمک می کند.